خرما فروش عاشق (میثم تمار)

خرما فروش عاشق (میثم تمار)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۸,۰۰۰
%۱۰
۳۴,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۵۲
وزن:
۶۶ گرم
شابک:
9789649735535

معرفی کتاب

کتاب «خرمافروش عاشق» حکایتی جذاب و خواندنی از زندگی میثم تمار برای کودکان ایران زمین است. این اثر جزو مجموعه دوستان پیامبر و علی است و به شکل مصور و داستانی ماجرای یاران باوفای اسلام در سال‌های اغازین تبلیغ اسلام را روایت می‌کند. میثم برده‌ای ایرانی بود که به دست امیرالمومنین (علیه السلام) خریده و آزاد گشت. او معارف نابی را از ایشان آموخت و شاگرد محافل خصوصی حضرت بود. در زمان حرکت امام حسین (علیه السلام) به سمت کوفه بعد از شهادت مسلم ابن عقیل، ابن زیاد این پیرمرد حق گو را نیز بر دار آویخت و سپس زبانش را برید. این اثر ماجرای انسانی است که در عین فقر و سادگی همواره آزاده و باایمان باقی ماند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بر استخوان‌های پیرمرد عجمی فقط پوستی باقی مانده بود اما اراده‌ای استوار و علی گونه داشت. قوت قلب و شهامت و قدرت روحی او زبانزد بود و زبان پرحرارت و ایمان راسخش عرب‌ها را به تعجب وامی‌داشت میثم تمار پا در جای پای مولایش امیرمؤمنان می‌گذاشت و هیچگاه لغزش و تردید و ترس در دلش راه عریف و سربازها او را دست بسته به کوفه رساندند. عریف، میثم را به زندان کوفه برد و به زندانبان سپرد. زندان کوفه جایی ترسناک در چند متری زیر زمین سیاه چالی نمور و مخوف با انواع حیوانات موزی و آزاردهنده در آنجا زندانیان بسیاری اسیر بودند. زندانبان‌ها آن‌ها را در غل و زنجیر کرده ایستاده به دیوارهای سنگی شکنجه می‌دادند. زندان روزنه‌های کوچکی از نور داشت اما هوا به خوبی به آن وارد نمی‌شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه دوستان پیامبر و علی (۱۳ جلدی) مجموعه دوستان پیامبر و علی (۱۳ جلدی)
۱۵ %
۴۳۹,۰۰۰
۳۷۳,۱۵۰ تومان
اصیل آباد اصیل آباد
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
شازده کوچولو (نیم رقعی) شازده کوچولو (نیم رقعی)
۱۰ %
دوسنت اگزوپری - رحماندوست
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها