بنر پویش صندوق اربعین

کتاب حضرت سجاد (علیه السلام)

کتاب حضرت سجاد (علیه السلام)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
%۱۰
۹۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۳
وزن:
۱۰۰ گرم
شابک:
9786226947503

معرفی کتاب

ادیان الهی سه مرحله را پشت سر می‌گذاردند، ابتدا تبلیغ و جذب، بعد تعلیم مبانی و تربیت، و سومین مرحله ایجاد حکومت عادله برای اجرای احکام الهی است. پیامبر عظیم الشأن اسلام بعد از انجام هر سه مرحله، و حس نیاز برای حراست از این دستاورد الهی، اوصیای بعد از خود را معرفی نمودند تا حافظان دین الهی باشند. قیام امام حسین علیه السلام نمونه عملی نگهبانی از دین الهی است. اما یکی از حساس ترین زمان های تاریخ پس از پیامبر، زمان امامت حضرت سجّاد علیه السلام است. جامعه ای که به اوج انحراف خود رسیده و به قصد قربت امام زمانشان را، فرزند رسول الله را به مقتل می‌برد و حکومت اموی سال های بعد خانه کعبه را تخریب می‌کند و در مدینه سه روز قتل و غارت و تجاوز می‌کند. امام سجّاد علیه السلام در چنین وضعی، دست به کار بزرگی میزنند و ابتدا مقابل انحرافات قیام می‌کنند اما قیامی از نوع تربیتی دوباره.

کتاب «حضرت سجّاد» به تبیین فضای حاکم بر جامعه و شیوه امامت حضرت، می‌پردازد.این کتاب گران سنگ را استاد محمدعلی جاودان به رشته تحریر درآورده اند.

در برشی از کتاب می‌خوانید:

 امام در برابر هر یک از این مشکلات راهبردی اساسی داشتند و برای حل آنها رفتار و عمل خاصی انجام داده اند. در هر یک از این مواضع امام با یک جهان روبه رو بوده و یک امپراطوری بزرگ و مقتدر را در مقابل خویش داشت و باید در این جهان تأثیر بگذارد و علی رغم قدرت دشمن بتواند آن را زیرورو کند. نخستین و اصلی ترین مسئله پیش روی امام، اسلام و بقای آن بود که یکی از سخت ترین دورانهای خود را میگذرانید. این وظیفه ای بود که همۀ امامان بدان مأمور بودند و هر کدام براساس شرایط دوران خود باید این وظیفه را به انجام میرساندند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها