بنر پویش صندوق اربعین

کتاب جهاد در آئینه فطرت

کتاب جهاد در آئینه فطرت

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۴۵
وزن:
۱۶۴ گرم
شابک:
9786229810675

معرفی کتاب

پرسشی که همیشه در مورد ادیان الهی، به خصوص اسلام پیش می‌آید اینست که مگر ادیان نیامده‌اند برای تزکیه نفس و صلح و دوستی، پس چرا باید جنگ صورت بگیرد و بجنگند. بلی درست است اما همیشه صلح جوابگو نیست. در مقابل موانع رسیدن به هدف اصلی، گاهی باید جنگید چه جنگ سخت و چه جنگ نرم. مرحوم علامه طبابایی در کتاب شریف تفسیر المیزان در بررسی مجموع آیات مربوط به انواع جهاد، نتیجه می‌گیرنر که مخالفت با فطرت یا مطلق شرک و پاک کردن عالم از لوث مخالفان آن، خودبه خود صورت نمی‌گیرد بلکه اقسام جهاد که در آیات وجود دارد، مؤمنین را به این سمت سوق می‌دهد که با مشرکان مقابله کنند.

کتاب«جهاد، در آئینه فطرت» بررسی صورت گرفته از تفسیر المیزان است در رابطه با انواع جهاد و این مهم توسط سیدمحمدجواد‌ وزیری‌فرد انجام شده است.

در برشی از کتاب می‌خوانید :

در جهاد یک هدف اولی داریم که باید مقدس باشد؛ اما در مسیر تحقق آن امور دیگری هم حاصل میشود؛ چنان که وقتی آدم برای خدا و اعتلای کلمه توحید به نبرد با دشمنان دین میپردازد و در این بین، عده ای از آنان کشته می شوند اموالی را به غنیمت میگیرد و این ایرادی ندارد؛ اما این اموال، هدف و مقصود نیست؛ بلکه به تبع حاصل می شود؛ همچنان که وقتی کشاورز گندم می کارد هم گندم درو می کند و هم گاه به دست می آورد. کاه هم از گندم حاصل میشود؛ ولی هیچ کشاورزی گندم را برای کاه نمی‌کارد و غرض اولی کشاورز گندم است. در زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین ها هم کسانی بودند که برای اغراض دیگری غیر از وجه الله به جنگ میرفتند؛ تا جایی که بعضی به «شهید راه حمار» مشهور شدند؛ زیرا برای اینکه خری به دست آورند، به جنگ می رفتند و جهاد چنین کسانی جهاد در راه خدا به شمار نمی آید؛ زیرا قصد وجه الله نکرده بودند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها