جنگ پا برهنه

جنگ پا برهنه

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۵۶
وزن:
۱۹۴ گرم
شابک:
9789645061942

معرفی کتاب

کتاب «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی یادداشت‌هایی است که در زمان حضور در جبهه نوشته است. او که از منطقه محروم و مستضعف شهر به جبهه اعزام شده شاهد است که جنگ را جوانانی پیش می‌برند که کمترین برخورداری از نعمت‌های دنیا را دارند. در میدان جنگ که بحث جانبازی و شجاعت به میان می‌آید معیارهای دنیای مادی به هم ‌می‌ریزد و دلاوران عرصه جهاد همان کسانی هستند که بیشترین دلدادگی را با خداوند دارند و دل‌هایشان از خوف و خشیت الهی سرشار است. انسان‌هایی که چه بسا در شهرها نه از مالی برخوردار هستند نه جایگاه اجتماعی ویژه‌ای دارند اما هنگامی که به پشت خاکریز می‌رسند نور ایمان و شجاعت از چهره‌هایشان تلالو می‌کند. بیشتر خاطرات این کتاب با محوریت شهید سیدمهدی لاجوردی نوشته شده است که از فرماندهان دلاور گردان زرهی است و از کوچه‌های پایین شهر تهران عازم جنگ شده اما در عرصه نبرد به پهلوانی بزرگ تبدیل شده که پناه بسیاری از رزمندگان و نیروهایش بود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بروبچه‌های خط همه پابرهنه‌اند و پابرهنه‌ها هیکلی خطی دارند با روحیه‌ای بلند و مستقیم مانند دکل دکل‌های دیده‌بانی به شرط اینکه به ده متر و پانزده متر ختم نگردد. از زمین سربرآورد رو به بالا رشد کند و هر چه بالاتر رود محدوده دیدش وسیع‌تر گردد. مانند نیزه باریک و کشیده که فقط برای پرواز است نه دستش ده بازی فقط می‌خواهد برود و در رفتن هیچ کس جلودارش نیست. اگر کسی سد راهش شود، سینه‌اش را می‌درد و می‌رود. بر خلاف توپ که گرد است و چاقاله و نزدیک است از زور چاقی بترکد هر چقدر که به هوا بیندازی باز هم به طرفت باز می‌گردد، روی زمین قل می‌خورد و زیر دست و پایت بازیچه می‌شود. اگر سینه‌ات را سد راه شدیدترین ضربه‌اش نمایی به آن می گویند استوپ سینه. یعنی توپ وقتی به سینه‌ات خورد رام می‌گردد و آرام بر زمین می‌نشیند تا قلش دهی. حتی با کله‌ات هم می‌توانی رامش کنی و دوباره به بازی‌اش بگیری ولی این نیزه است که کله‌ات را می‌شکافد و مغزت را بیرون می‌پاشد چرا که می‌خواهد برود و بچه‌های خطی هم همیشه در حال رفتن‌اند. اگر چه پایشان در زمین است ولی سرهاشان از ابرها گذشته در اینجا قدم می‌زنند ولی جای دیگری را می‌بینند. مثل آقا سید؛ فرمانده گردان ما که تا به حال با گردان زرهی‌اش همه لشکرهای زرهی و ضد زره صدام را دست به سر کرده بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
طیب طیب
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۴,۰۰۰
۳۹,۶۰۰ تومان
هنر اهل بیت هنر اهل بیت
۱۰ %
سید حسن منتظرین
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
حکایت زمستان حکایت زمستان
۱۰ %
سعید عاکف
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها