بنر پویش صندوق اربعین

جامعه و تاریخ

جامعه و تاریخ

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
%۱۰
۱۰۷,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
طلاب
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۹۵ گرم
شابک:
9789645600738

معرفی کتاب

مجموعه مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی سلسله گفتارهایی است که در هر جلد موضوعی از اصول عقاید به شکل مفصل شرح و تبیین گردیده است و کتاب « جامعه و تاریخ» پنجمین جلد از این مجموعه است و متاسفانه پیش از انتشار ششمین جلد اثر ایشان به دست کوردلان منافق به شهادت رسیدند. مجلدات کتاب مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی عبارتند از انسان و ایمان، جهان بینی توحیدی وحی و نبوت انسان در قرآن، جامعه و تاریخ.

این مجموعه برای همه اقشار به ویژه دانشجویان و طلاب علوم دینی مفید و حاوی نکات بدیع و جالب توجه است نثر روان و شیوای آن نیز به جاذبه این کتاب افزوده است همچنان که استحکام و اتقان مطالب کتاب که توسط یک اسلام شناس مسلّم به رشته تحریر در آمده است از امتیازات این کتاب است. به دلیل داغ بودن جبهه مارکسیست در آن سال‌ها بحث اصالت فرد و جامعه در آن زمان یکی از مهم ترین مباحث آن سال‌ها است. موضوع فلسفه تاریخ نیز از جمله مباحثی است که استاد مطهری اشراف علمی بسیار خوبی در آن رشته داشتند و توانستند مباحث جذاب و تازه‌ای در این حوزه مطرح نمایند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بنا بر ماتریالیسم تاریخی هر فکر هر اندیشه هر نظریه فلسفی و یا علمی هر سیستم اخلاقی به حکم اینکه تجلی شرایط مادی و اقتصادی خاصی است و وابسته به شرایط عینی خاص خویش است نمی‌تواند اعتبار و ارزش مطلق داشته باشد بلکه تعلق دارد به زمان خاص خودش و با گذشت آن زمان و تغییر شرایط مادی و اقتصادی که قهری و جبری و اجتناب ناپذیر است آن ،فکر آن اندیشه، آن نظریه فلسفی و یا علمی و آن سیستم اخلاقی نیز صحت و اعتبار خود را از دست می‌دهد و ناچار فکر و اندیشه و نظریهٔ دیگر باید جایگزین آن گردد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تاریخ مستطاب آمریکا تاریخ مستطاب آمریکا
۱۰ %
محمدصادق کوشکی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد هشتم (به دنبال کادی) سرگذشت استعمار جلد هشتم (به دنبال کادی)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها ) سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا ) سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
امپراتوری پنبه امپراتوری پنبه
۱۰ %
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها) سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها