جاسوس بازی (جلد سوم)

جاسوس بازی (جلد سوم)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
%۱۰
۱۰۳,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۲۷۲ گرم
شابک:
9786222851682

معرفی کتاب

کتاب «جاسوس بازی جلد سوم» نوشته حمید داودآبادی در ادامه مجلدات پیشین پیرامون وقایعی است که به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل مرتبط است. در این مجلد نویسنده با استفاده از تحقیقاتی که پیرامون شهادت طلبان حزب الله داشته یک اثر مستقل در مورد حادثه سال 62 برای سفارت آمریکا در بیروت نوشته است. یک حادثه عظیم و تاریخی که سبب شد بزرگترین ضربه تا به امروز به سیستم جاسوسی آمریکا(سیا) وارد گردد. در این حادثه چندین تن از جاسوسان آمریکایی و فرانسوی کشته می‌شوند و این سازمان ضرب شستی تلخ از نیروهای جهادی لبنان دریافت می‌کند. با وجود اینکه آمریکا تلاش داشت تا سرویس جاوسی شوروی را مقصر این ماجرا بداند اما تحقیقات بیشتر به آنان اثبات کرد که نیروهای حزب الله و عماد مغنیه عوامل این ماجرا بودند. یکی از اشخاص مهمی که در این حادثه کشته شد رابرت ایمز بود که از افسران ارشد سیا محسوب می‌گشت و سال‌ها در کشورهای عربی به جمع آوری اطلاعات برای آمریکا پیرامون ذخایر نفتی و اختلافات سیاسی این کشورها مشغول بود. او که برای بررسی شرایط اجتماعی و سیاسی لبنان به همراه جمعی از جاسوسان ارشد سازمان به بیروت دعوت شده بود در طی این حمله کشته شد. این حادثه به قدری اتفاق مهم و جبران ناپذیری محسوب می‌شد که تا به امروز هرساله بزرگداشتی برای این افراد گرفته می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در مجموع ۱۷ آمریکایی و ۳۳ نفر از ملیت‌های دیگر در آن بمب گذاری کشته شدند. در حالی که جستجو برای بازیافتن بازماندگان در جریان بود افسر امنیتی کانون و مأمور سیامک کان سردرگم و آشفته در دست و پای هم می‌لولیدند. مک کان نگران برملا شدن مدارک سیا بود و بر آن بود که اوراق و مدارک پراکنده را بازبینی کند و آنچه را صلاح می‌داند بردارد و بقیه را از میان ببرد؛ اما کانون معتقد بود فرصتی برای انجام این کار وجود ندارد و خطاب به نگهبانانی که در همان نزدیکی ایستاده بودند فریاد کشید: «همه چیز را بسوزانید.» سربازان، بغل بغل کاغذها و مدارک طبقه بندی شده را روی هم ریختند و به آتش کشیدند. کاغذها شعله می‌کشیدند و افسری با یک تکه چوب بلند گاه گاه آتش را به هم میزد تا مطمئن شود که همه کاغذها کاملاً سوخته‌اند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جاسوس بازی (جلد اول) جاسوس بازی (جلد اول)
۱۰ %
حمید داودآبادی
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
داستان سیستان داستان سیستان
۱۰ %
رضا امیرخانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
ارمیا ارمیا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
دختران آفتاب دختران آفتاب
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۳۲۵,۰۰۰
۲۹۲,۵۰۰ تومان
آبنبات دارچینی آبنبات دارچینی
۱۰ %
مهرداد صدقی
۲۷۵,۰۰۰
۲۴۷,۵۰۰ تومان
استاد عشق استاد عشق
۹ %
ایرج حسابی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها