به نام مادر

به نام مادر

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
%۱۰
۱۰۷,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۸۴
وزن:
۲۲۶ گرم
شابک:
9789649737690

معرفی کتاب

با این کتاب نوشتن از شهدا به یک سطح دیگر برده شد. نویسنده می‌توانست مثل بسیاری دیگر از هم‌صنف‌هایش با ثبت خاطرات هم‌رزمان و مراجعه به اسناد تاریخی زندگینامه شهید سرلشکر ابوالفضل مهدیار را بنویسد. اما او از این سوژه بی‌نظیر یک حماسه داستانی جذاب و خواندنی خلق کرده است. سیدمیثم موسویان که سال پیش با کتاب بی‌نام پدر برگزیده جایزه ادبی جلال و کتاب سال جمهوری اسلامی شده بود، امسال دنباله آن را منتشر کرد. اگر بی‌نام پدر را راوی تلخی‌ها و تاریکی‌ها بخوانیم، «به نام مادر» از رویش‌ها و روشنایی این سرزمین برایتان می‌گوید.

به نام مادر دوباره با همان تیمسار خون‌خوار و ظالم  کتاب قبلی آغاز می‌شود. او که زخم خورده دختری گیلانی است که به وصالش نرسیده تصمیم می‌گیرد انتقام خودش را از خلبانی بگیرد که گمان می‌کند از نسل همان خاندان باشد. خلبانی به نام ابوالفضل مهدیار که دوره آموزشی با هواپیمای F4 را در آمریکا گذرانده و جزو ماهرترین افسران نیروی هوایی ایران است. داستان کتاب از زمان پهلوی شروع می‌شود و تا دوره دفاع مقدس ادامه می‌یابد. ابوالفضل مهدیار جزو متهمین کودتای نقاب است. کودتایی در آن قرار بود جنگنده‌های ایرانی محل اقامت امام را بمباران کنند. گرچه مدرکی علیه این خلبان پیدا نمی شود اما او به اعدام متهم می‌شود. اما سرنوشت برای ابوالفضل مهدیار طور دیگری نوشته شده بود. قرار بود خون سرخ او در آبی آسمان ریخته شود و پیکر بی جانش در آغوش خلیج همیشه فارس آرام بگیرد. این حماسه راستین و پرکشش را از دست ندهید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

عدنان میگوید: «پریدند نشد نزدیمش نزدیم»... آخ خدای من! ... با ما شدی دیگر ز خود، خود را رها کن ای حر تو از مرکب دگر خود را سوا کن... خفه شو! خفه شو! ... برگرد! دور بزن و ببندشان به رگبار برگرد تا سوراخ سوراخت نکرده ام سگ توله! ... چشم چشم الساعه شلیک نکنید قربان! ... عدنان دور می زند... .... می‌گویم: «ارتفاعت را کم کن و بزنشان. ... بزنم؟ ... ممنوع است تیمسارا! ... ممنوع؟ است خلبان را توی هوا زدن جرم است اینها قوانین بین الملل است. قاه قاه می‌خندم... قوانین بین المللی؟ ... قوانین بین الملل پولی است که بهت داده ام. بزن معطل نکن... عدنان دور میزند. یالا دیگر! ... دستش را میگذارد روی ماشه... تَتَتَتَ... با ما ،شدی دیگر ز خود خود را رها کن..

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلام بر ابراهیم (جلد 2) سلام بر ابراهیم (جلد 2)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
مرد رویاها مرد رویاها
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
خداحافظ سالار خداحافظ سالار
۱۰ %
حمید حسام
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
حکایت زمستان حکایت زمستان
۱۰ %
سعید عاکف
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها