به جرم خمینی

به جرم خمینی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
%۱۰
۱۴۸,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۵۲
وزن:
۳۳۲ گرم
شابک:
9786000353230

معرفی کتاب

کتاب «به جرم خمینی» اثری مستند داستانی در مورد فرمانده دلاور لشکر فاطمیون علیرضا توسلی است. فریناز ربیعی که در زمره گروهی مستندساز چند روزی با خانواده و شهید حضور داشته و با ایشان به گفتگو و مصاحبه نشسته است پس از چندین تلاش برای نگارش زندگینامه شهید تصمیم گرفته این اثر را با سبک و سیاق رمانی جذاب به رشته تحریر درآورد. این اثر در فصل‌هایی کوتاه و با رفت و برگشت‌های متعدد در گذشته و حال، همچنین استفاده از راوی دوم شخص تلاش کرده و علاوه بر آن با گره افکنی در داستان مخاطب را نسبت به زندگی و فعالیت‌های ابوحامد مشتاق نگه دارد. نویسنده حدود هفتاد ساعت مصاحبه با خانواده و همرزمان افغانستان و سوریه شهید انجام داده که حتی برخی از آنان از لحاظ امنیتی محدودیت‌های بسیاری برای بیان اطلاعات در مورد شهید داشته‌اند. با این وجود نویسنده با دستی پر، از منابع و دستنوشته‌های شهید شروع به نگارش اثر کرده و زندگی شهید را از دوران طفولیت در افغانستان تا زندگی و ازدواج در ایران و سرانجام جهاد با داعشی‌ها در سوریه  روایت کرده است. گرچه این قصه روایتی خطی ندارد و محوریت اصلی ماجرا نیز زندگی عاشقانه ام البنین حسینی و ابوحامد است اما با مطالعه این اثر از رشادت‌های این فرمانده دلاور در سوریه و سختی‌های بسیاری که در طول زندگی برای اسلام و مسلمین کشیده آگاهی پیدا خواهید کرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

نشستم سر سجاده و گفتم: «خدایا من و خاتون خیلی بالا پایین رد کرده ایم تا حالا. ولی اگه نبود، من حالا اینجا نبودم. خیلی اذیتش کردم. حقش بیشتر از اینا بود ولی تو براش جبران کن.»

بی اینکه حرفی بزنم دو رشته اشک لاغر گونه‌هایم را داغ کرد. انگار که سر کلاف نخی را بگیری و رهایش کنی خاطرات چند سال پیش جلوی چشمم سر خورد.افسردگی ،میگرن بی پولی، بیکاری عمل سینوزیت سرفه‌هایت اتاق شش متری خانه بابا، اوضاع کمرت، کنایه‌های در و همسایه، سوزن زدن‌های شب و روز، سر ساختمان رفتنهای تو با ترکش‌هایی که هی راه می‌افتادند و ... چه روزگاری گذرانده بودیم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خاتون و قوماندان خاتون و قوماندان
۱۵ %
مریم قربانزاده
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
کوچه نقاش ها کوچه نقاش ها
۱۰ %
راحله صبوری
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
هنر اهل بیت هنر اهل بیت
۱۰ %
سید حسن منتظرین
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها