انسان و ایمان

انسان و ایمان

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۵,۰۰۰
%۱۰
۳۱,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۷۶
وزن:
۱۰۰ گرم
شابک:
9789645600691

معرفی کتاب

استاد شهید مرتضی مطهری، محقق، متفکر، نویسنده و از دانشمندان اسلام‌شناس در قرن معاصر است که لحظه لحظه انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و همواره با قلم روشنگرانه خود، در برابر شبهات و تحریفات به شیوا‌ترین بیان قیام کرده‌است.

اینک نیز پس از سالها مجموعه آثار باقی مانده از این ایشان که شامل سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها و نقد نامه‌های او است توسط نشر صدرا جمع‌آوری، بازنویسی و به چاپ رسیده‌است تا پاسخگوی سوالات بنیادین جوانان و متفکران در عصرهای گوناگون باشد.

از آشناترین آثار ایشان که به کتاب‌رسان آمده‌است، کتاب«انسان و ایمان» می‌باشد اثری که در کنار کتاب «انسان در قرآن» نگاهی جامع از جایگاه انسان در جهان به دست آورید؛ در نوشتار مقابل به مباحثی همچون بررسی رابطه ی علم و ایمان، ایدئولوژی‌ها، رابطه ایمان و تفکر و... می‌پردازد و در آخرین بخش به شبهات گوناگونی در این رابطه پاسخ می‌دهد که پس از سالها هنوز تازه هستند و قلم روشنفکر شهید با استقامت پاسخگوی آن‌ها است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

((تجربه‌های تاریخی نشان داده است که جدایی علم و ایمان خسارتهای غیر قابل جبران به بار آورده است. ایمان را در پرتو علم باید شناخت؛ ایمان در روشنایی علم از خرافات دور می‌ماند. با دور افتادن علم از ایمان، ایمان به جمود و تعصب کور و با شدت به دور خود چرخیدن و راه به جایی نبردن تبدیل می‌شود. آنجا که علم و معرفت نیست، ایمان مؤمنان نادان وسیله‌ای می‌شود در دست منافقان زیرک، که نمونه‌اش را در خوارج صدر اسلام و در دوره‌های بعد به اشکال مختلف دیده و می‌بینیم.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

انسان در قرآن  شهید مطهری انسان در قرآن  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
داستان راستان  (جلد اول و دوم) داستان راستان  (جلد اول و دوم)
۱۰ %
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
امامت و رهبری  شهید مطهری امامت و رهبری  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۵۹,۰۰۰
۵۳,۱۰۰ تومان
انسان کامل انسان کامل
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
اسلام و نیازهای زمان  جلد دوم اسلام و نیازهای زمان  جلد دوم
۱۰ %
۷۹,۰۰۰
۷۱,۱۰۰ تومان
پانزده گفتار  شهید مطهری پانزده گفتار  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها