بنر پویش صندوق اربعین

انسان از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی - استاد طاهرزاده

انسان از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی - استاد طاهرزاده

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۶۳,۰۰۰
%۱۰
۵۶,۷۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۷۴
وزن:
۲۳۵ گرم
شابک:
9789642609475

معرفی کتاب

 راهنمایی برای تعیین مسیر 

   کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی اثری از استاد اصغر طاهرزاده که در آن نویسنده سعی دارد به تعریف انسان از دیدگاه اسلامی بپردازد. نویسنده با طرح سؤالاتی درباره تعریف انسان و نقش او در جوامع مختلف سعی بر بررسی ابعاد حساس و عمیق انسان از دیدگاه اسلام و مقایسه آن با دیدگاه‌های دیگر دارد. همچنین به بررسی دوگانگی بین نظر و عمل در نظام تربیتی جوامع مختلف می‌پردازد و تأکید دارد که برای برنامه‌ریزی مناسب باید ابعاد مختلف انسان را در نظر گرفت. نویسنده در این کتاب به بحث درباره حقیقت انسان و معنای سعادت او پرداخته و تأکید دارد که فهم صحیح این مفاهیم می‌تواند راهنمایی برای تعیین مسیر انسان‌ها به سوی کمال باشد. همچنین، وی به تبیین دیدگاه‌های مختلف نسبت به انسان و تأکید بر اهمیت شناخت صحیح نسبت به گوهر انسانی می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب آمده است:" خداوند در عین این که قدرت انتخاب به انسان داده است، روح تمایل به نیکی را در گوهر وجود او به جنبش درآورده، او را متمایل به راهی کرده که سعادت او در آن است، ولی این تمایل به نیکی، قدرت اختیار او را از بین نمی برد؛ تاثیر خداوند از این جهت تمایل به نیکی است، به عنوان علت غایی؛ عمل خداوند در سطح، به صورت عشق است و نه قهر، و در این رابطه ما نباید خداوند را چنان در نظر آوریم که گویی الکترون های درون اتم را جابه جا می کند، بلکه عمل او هدایت و تمایل به نیکی است."

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۱۲۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
برای مهمانی خدا آماده شویم برای مهمانی خدا آماده شویم
۱۰ %
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها
۱۰ %
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها