آن چهارده روز

آن چهارده روز

4.2

روایت چهارده رخداد ویژه در زندگی امیرالمومنین(ع) از زبان خود امیرالمومنین(ع)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۶۰,۰۰۰
%۱۵
۵۱,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۰
وزن:
۱۰۰ گرم
شابک:
9786229449851

معرفی کتاب

کتاب «آن چهارده روز» روایتی از لسان مبارک حضرت علی (علیه السلام) که در ضمن پاسخ به سوال یک یهودی نقاط برجسته زندگی خودشان را مرور می‌کنند. ماجرای بیان این حدیث به هنگام بازگشت سپاه حضرت از جنگ نهروان برمی‌گردد. دانشمندی یهودی وارد مسجد کوفه می‌شود و پرسش مهمی از ایشان می‌کند. او به استناد کتاب مقدس خودشان می‌گوید که خداوند همواره به پیامبران امر می‌فرمود که از خویشان خود جانشینی برگزینند و خداوند آن جانشین را هم در زمان حیات پیامبر و هم پس از رحلت پیامبر مورد آزمایش قرار می‌دهد. امیرالمومنین برای اثبات حقانیت دین مبین اسلام و اثبات وصایت خود هفت موضع در دوران نبوت رسول مکرم و هفت امتحان پس از رحلت ایشان را بیان می‌کنند که خداوند ایشان را با سخت‌ترین کارها آزمود اما حضرت با موفقیت تمامی آن‌ها را به پایان رساند. از جمله این حوادث می‌توان به لیله المبیت که اصحاب قریش اجماع بر ترور پیامبر داشتند و حضرت علی (ع) حاضر گشتند جان خود را فدای ایشان کنند، جنگ احد که ایشان در دفاع از جان پیامبر هفتاد زخم برداشتند و حوادثی همچون جنگ جمل و نهروان از جمله آزمایش‌های حضرت بودند. مرور این حوادث از زاویه دید خود حضرت علی (علیه السلام) از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

 

PDF نمونه کتاب آن چهارده روز

دریافت نمونه کتاب آن چهارده روز
دانلود PDF

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

و اما درباره جان خودم تمام کسانی که در اینجا می‌بینی و آن کسانی از اصحاب پیامبر که الان حضور ندارند می‌دانند که مرگ برای من مثل آب خنک برای شخص بسیار تشنه در روز بسیار گرم است. من عمویم حمزه، برادرم جعفر و پسر عمویم عبیده با خدا پیمان بسته بودیم که در راه دین ثابت قدم باشیم و به آن وفا کردیم. هم پیمان‌هایم پیش از من از دار دنیا رفتند اما من به خاطر مصلحتی که خدا می‌داند ماندم خدای متعال این آیه را در شان ما نازل کرد: «از مؤمنان گروهی هستند که به عهدی که با خدا بستند وفا کردند؛ پس برخی از آنها اجلشان سررسیده و برخی دیگر منتظرند و هیچگاه از پیمان خویش تخلف نکردند.» مقصود از آنان که اجلشان سررسید حمزه و جعفر و عبیده است و مقصود از آنکه منتظر است به خدا سوگند من هستم که هیچ دگرگونی‌ای در عهد و پیمانم نداشته‌ام.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
آینه تمام نما آیت الله حائری شیرازی آینه تمام نما آیت الله حائری شیرازی
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
حماسه حسینی جلد اول حماسه حسینی جلد اول
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
برای مهمانی خدا آماده شویم برای مهمانی خدا آماده شویم
۱۰ %
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها