بنر پویش صندوق اربعین

آموزه هایی از قرآن

آموزه هایی از قرآن

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۵,۰۰۰
%۱۰
۶۷,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۹۶
وزن:
۳۵۴ گرم
شابک:
9786222851897

معرفی کتاب

خواندن قرآن بسیار کار پسندیده‌ایست، اما تأمل در آیات و رسیدن به معناهایی عمیق‌ترِ نهفته در آن مهم‌تر است. در قرآن هیچ موضوع انسانی مهمی از قلم نیفتاده و برای تمام وجوه زندگی، توصیه‌هایی عقلانی ارائه شده است. به همین دلیل است که تفسیر و تحقیق در باب کلام خداوند باید در اولویت زندگی هر مسلمانی قرار بگیرد و آثاری که در این باره به انتشار رسیده‌اند، بیانگر این اهمیت هستند. کتاب «آموزه‌هایی از قرآن» یکی از بهترین این آثار است و با دسته‌بندی جامع و کامل، در دوازده فصل به مهم‌ترین حقایق قرآنی مربوط به فلسفه دین و سیاست می‌پردازد. این کتاب که از مجموعه آثار «استاد سید علی‌اکبر پرورش» است؛ معلّمی که یار صدیق انقلاب بود، از همراهان نزدیک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) به شمار می‌آمد و هم‌نشین بزرگان و عالمان معاصر بود. استاد پرورش وجوه متفاوت زندگی دنیوی و اخروی را با نگاه به قرآن بررسی می‌کنند و هر فصل را بخش‌به‌بخش شرح می‌دهد. در این کتاب ابتدائاً به اهمیت نیّت و عمل پرداخته می‌شود، سپس مراحل وجود ذکر شده و بعد درباره حکمت در قرآن می‌خوانیم. بخش چهارم به جهان آخرت اختصاص دارد، بعد به حق و تبعیت از حق می‌رسیم و در بخش پایگاه تعقّل به مسائل عقلانی و فلسفی می‌پردازیم. این کتاب به زیبایی از احادیث اهل بیت (ع) و اشعار عارفانه استفاده می‌کند تا مضامین پنهان قرآن را برای مخاطب عمومی تفسیر کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«افراد نسبت به شما در پنج منطقه قرار دارند. شما نسبت به دیگران نیز چنین هستید:

۱. مخالفان شما که در منطقه مخالفت قرار دارند، شما را قبول ندارند و با شما مخالفت می‌ورزند.
۲. منطقه‌ای است که افراد از نظر قلبی به شما علاقه‌ای ندارند ولی در حرف مهر می‌ورزند. قلب و زبانشان همدیگر را تصدیق نمی‌کنند. این افراد منافق‌اند، نگرانی از این‌ها نسبت به کسانی که در گروه اول‌اند بیشتر است.
۳. افرادی که نسبت به شما در منطقه فعل قرار دارند؛ یعنی فعل شما را دوست دارند، اگر شما به آن‌ها انعام و بخشش کنید، غذا بدهید یا خدمتی کنید فعل شما را دوست دارند. چون غذا می‌دهید و کمک می‌کنید شما را دوست دارند و می‌گویند شما خیلی عزیز هستید؛ اما وقتی کمک و انعام تمام شود، سریع نظرش عوض می‌شود. این‌ها در منطقه فعل قرار دارند؛ یعنی عمل فرد را دوست دارند.
۴. دسته چهارم کسانی‌اند که صفت فرد را دوست دارند؛ یعنی به خاطر اینکه جوانمرد است، بزرگ است، آقا و نجیب است، کرامت دارد، نسبت به مردم لطف و محبت و عنایت دارد، دوستش دارند. ممکن است فعلش عاید آن‌ها نشده باشد، اما به خاطر صفتش دوستش دارند.
۵. دسته پنجم کسانی‌اند که فرد را به خاطر خودش دوست دارند. ذات فرد را دوست دارند.

این پنج مرحله و پنج منطقه در رابطه با انسان‌هاست. افرادی با شما مخالف‌اند و در منطقه اول هستند، منتها منطقۀ اول منازل و شدت و ضعفی دارد. مخالفان شما همه یکسان نیستند. یکی فقط توهین می‌کند، یکی غیبت می‌کند و تهمت می‌زند، یکی حتی حاضر نیست شما را تحمل کند، به شما دشنام می‌دهد. بنابراین افرادی که مخالف شما هستند، در یک منطقه‌اند؛ اما در یک منزل نیستند و در یک منطقه منازل گوناگون است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
صراط صفایی حائری صراط صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۹۷,۰۰۰
۸۷,۳۰۰ تومان
جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
الی الحبیب الی الحبیب
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها