آشنایی با قرآن (جلد 8)

آشنایی با قرآن (جلد 8)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۹,۰۰۰
%۱۰
۸۰,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۵۲
وزن:
۴۰۶ گرم
شابک:
9789645600745

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

در جلد هشتم از مجموعه آشنایی با قرآن با تفسیر سور نورانی ملک، قلم، طلاق و تحریم مواجه هستیم که کلام وحی در تلاقی با نگاه ناب و منحصر  به فرد استاد مطهری زمینه ساز ایراد بیانی تازه و جذاب در مورد معارف این سوره های گرانقدر شده است. این اثر در 340 صفحه توسط انتشارات صدرا ناشر اختصاصی آثار شهید مطهری منتشر گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

می‌فرماید: «اَوَلَمْ یَرَوْا إِلَى الطَّیْرِ فَوْقَهُمْ صافات» آیا مرغ را در بالای سر خود در حالی که اینها صافات هستند نمی‌بینند؟ «صافات» را به دو معنا می‌توانیم بگیریم یکی اینکه در بالای سرش صف زده‌اند، مثل آن وقتی که مرغها - مخصوصاً بعضی از آنها با صف حرکت می‌کنند. ولی مفسرین گفته‌اند مقصود آن معنایی است که به آن «صفیف» می‌گویند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 12) آشنایی با قرآن (جلد 12)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 6) آشنایی با قرآن (جلد 6)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 13) آشنایی با قرآن (جلد 13)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۲,۰۰۰
۷۳,۸۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 2) آشنایی با قرآن (جلد 2)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها