آشنایی با قرآن (جلد 3)

آشنایی با قرآن (جلد 3)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۹,۰۰۰
%۱۰
۸۰,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۲
وزن:
۳۱۲ گرم
شابک:
9789645600998

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشتند در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کردند. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

در جلد سوم این مجموعه بخشی از آیات سوره انفال و توبه که در مسجد الجواد تهران توسط استاد تفسیر و تبیین گردیده به رشته تحریر درآمده است. در این مکان استاد سور بسیار فراوانی را تفسیر نمودند که متاسفانه در هجوم ساواک نوارهای بسیاری از این تفسیر از بین رفتند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یادم هست که سالها پیش شخصی که سابقه طلبگی داشته و می‌آید تهران در باند کسرویها قرار می‌گیرد کتابی در رد شیعه نوشته بود که به آن جواب نوشتند. از جمله ذکر خدا را تحقیر کرده و گفته بود آیا اینکه یک پاسبان در دل شب خانه‌های مردم را پاسبانی کند بهتر است و خدا راضی‌تر است یا بنشیند یک جا و هی لبهایش را تکان بدهد بگوید من ذکر میگویم؟ مرد عالمی جواب خوبی داد گفت: شق سومی دارد و آن اینکه پاسبان در همان حالی که تفنگش را روی دوشش گرفته و در خیابان‌ها قدم می‌زند و پاس می‌دهد ذکر خدا می‌گوید اسلام که نمی‌گوید یا برو پاسبانی کن یا ذکر خدا بگو، یا برو خلبان باش یا ذکر خدا ،بگو یا برو کشتیبان باش یا ذکر خدا بگو اسلام می‌گوید هر کاری که می‌کنی ذکر خدا بگو، آنوقت کارت را بهتر انجام می‌دهی و روحیه‌ات قویتر می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 6) آشنایی با قرآن (جلد 6)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 13) آشنایی با قرآن (جلد 13)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۲,۰۰۰
۷۳,۸۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 8) آشنایی با قرآن (جلد 8)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 7) آشنایی با قرآن (جلد 7)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها