آشنایی با قرآن (جلد 2)

آشنایی با قرآن (جلد 2)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۶۹,۰۰۰
%۱۰
۶۲,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۹۲
وزن:
۲۲۰ گرم
شابک:
9789647299275

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشتند در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کردند. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

جلد دوم این مجموعه مشتمل بر تفسیر سوره حمد و آیات ابتدایی سوره بقره است. در ادامه می‌توانید برشی از این کتاب را بخوانید:

«قذف» آن است که چیزی را بگیرند و با قوت پرتاب کنند، مثلاً سنگی را بردارند و محکم بر انسانی یا شیشه‌ای بکوبند. قرآن میگوید بل تَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ گویی چنین تعبیر می‌کند که ما از حق گلوله‌ای می‌سازیم و محکم بر باطل می‌کوبیم و آن را خرد و خمیر می‌کنیم؛ وقتی می‌روی سراغش را بگیری می‌بینی اصلاً هیچ نبوده و از بین رفتنی بوده است (فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ) نه اینکه اول زاهق نبود حالا چنین شد؛ خیر، بلکه چیزی بود که تا حق به جنگش نیامده بود به نظر مهم می‌آمد؛ همینکه حق به جنگش آمد باطنش معلوم شد که اصلاً چیزی نبوده است بلکه مثل بادبادکی بوده که بادش کرده باشند و حالا خالی شده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
ترجمه خلاصه تفسیر المیزان (4 جلدی) ترجمه خلاصه تفسیر المیزان (4 جلدی)
۵ %
سید محمدحسین طباطبایی - فاطمه مشایخ - کمال مصطفی شاکر
۹۵۰,۰۰۰
۹۰۲,۵۰۰ تومان
برگزیده تفسیر نمونه (5 جلدی) برگزیده تفسیر نمونه (5 جلدی)
۵ %
آیت الله مکارم شیرازی - احمد علی بابایی
۱,۲۰۰,۰۰۰
۱,۱۴۰,۰۰۰ تومان
تفسیر سوره برائت تفسیر سوره برائت
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
تفسیر سوره ممتحنه تفسیر سوره ممتحنه
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
تفسیر سوره بقره تفسیر سوره بقره
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۲۳۰,۰۰۰
۲۰۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها