بنر پویش صندوق اربعین

آشنایی با قرآن (جلد 13)

آشنایی با قرآن (جلد 13)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۲,۰۰۰
%۱۰
۷۳,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۵۶
وزن:
۳۰۲ گرم
شابک:
9789647299701

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

سیزدهمین جلد آشنایی با قرآن مشتمل بر تفسیر سوره های اعلی، غاشیه، فجر، بلد، شمس، لیل، ضحی، انشراح، تین است. این اثر جزو آثار پایانی این مجموعه است که همانطور که مشهود است با محوریت برخی از سوره های جزء سی قرآن کریم بیان شده است. اثری که تفسیری نوین و برداشتی دقیق از ایات الهی منطبق با روایات و اصول دینی و عقلی بیان شده است. ایشان با زبانی آموزنده و روانی روشنگر باعث می شود تا تعالیم اسلام برای عامی و عارف تبیین شده و مفید فایده قرار گیرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

در کلمات قصار [علی] مطلبی است به همین مضمون نوشته اند: امیرالمؤمنین مواجه شد با مردی که دنیا را مذمّت می‌کرد. شنیده بود که اولیای خدا دنیا را مذمّت می‌کنند بدون اینکه بفهمد آنها چه می‌گویند و منطقشان چیست. فرمود: أَیُّهَا النّامُ لِلدُّنیا، المُغْتَرُّ بِغُرورِها، المخدوع بِأَباطیلها... مَتَى اسْتَهْوَتْکَ أَمْ مَتى غَرَّتْکَ اى مذمّت کننده دنیا! ای کسی که مغرور شده ای به غرور دنیا! ای کسی که فریب خورده ای به دنیا! میگویی دنیا تو را فریب داد؟ کی دنیا تو را فریب داد؟ تو فریب خوردی ولی فریب نداد کی دنیا تو را به زور کشانید به جایی؟ تو خودت رفتی. بعد فرمود دنیا با وضوح و صراحت خودش را هر چه هست نشان می‌دهد و می‌گوید من عالم حرکت هستم، عالم رفتن هستم، عالم تولد هستم عالم وفات هستم عالم کودکی، جوانی و پیری هستم. آیا دنیا اول حقیقت خودش را مخفی کرد و به انسان گفت تو تا ابد در اینجا هستی و بعد او را برد؟ یا اینکه در کمال صراحت حقیقت خودش را نشان داد؟!

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۳۵۷,۰۰۰
۱,۱۵۳,۴۵۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 3) آشنایی با قرآن (جلد 3)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 5) آشنایی با قرآن (جلد 5)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۰۹,۰۰۰
۹۸,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 4) آشنایی با قرآن (جلد 4)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۷۹,۰۰۰
۷۱,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 6) آشنایی با قرآن (جلد 6)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها