میر و علمدار

میر و علمدار

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۵,۰۰۰
%۱۰
۳۱,۵۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۹۶
وزن:
۱۱۰ گرم
شابک:
9786227146776

معرفی کتاب

کتاب «میر و علمدار» نوشته نرجس شکوریان فرد نویسنده نام آشنا و پرکار حوزه ادبیات دینی است که آثار متعددی پیرامون مباحث دین و ائمه نگاشته‌اند. در این اثر ایشان به سراغ حماسه عاشورا رفته و با زبانی ادیبانه و بسیار شاعرانه از نگاه ام البنین (علیه السلام) مروری بر زندگی و زمانه این بانوی مکرم داشته‌اند. نکته محوری در زندگی این مادر تربیت چهار شهید برای عاشورای حسینی است که بزرگترین آن‌ها ابالفضل العباس (علیه السلام) سقا و علمدار کربلا است. از زبان این بانو به تماشا می‌نشینیم که چگونه به وصلت امیرالمومنین (علیه السلام) درآمدند و فرزندان خود را به شکل خادمانی برای حسنین تربیت نمودند که به واقع ادب و ولایت مداری آن‌ها تاثیر یافته از رفتار و کلام مادرشان بوده است. این اثر برای تربیت مادران آینده و دخترانی که می‌خواهند شیرزنان فردا باشند مفید و جذاب خواهد بود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

امروز را طور دیگر با تو گفتگو خواهم کرد. دست فرزندانت را گرفته ام. آورده ام این جا کنار خاکی که بر آن تصویر مزار تو و سه برادرت را حک کرده ام. من که هر روز می‌آیم. همه می‌دانند این منم که خسته و آهسته و هر روز پیوسته در کوچه‌ها گام می‌زنم و آرام آرام ذکر حسین دارم می آیم این جا. جای جای مدینه رد اشک‌هایم را گذاشته‌ام از حسین و تو نگذشته‌ام و نمی‌گذرم. می‌روم و می‌آیم تا باد خاک‌های پر از اشک مرا به همه جا برساند. زینب خواهرت با فریاد خبرها را رساند و من با رد اشک‌هایم اما هر چند روزی یک بار فرزندانت را هم می‌آورم و از تو برایشان می‌گویم. از ابهت و عظمت ایستادنت از بالای خانه کعبه رفتن و خطبه خواندنت در روز عرفه به دفاع ازمولایت. گل‌های عباسم پدرتان نه در دل این خاک که در دل هر عاشقی خانه دارد پس نه نگاه به این خاک‌ها کنید و نه سرزنشگران و ترسویان را بشنوید. ولایتمداری و پا به رکابی پدرتان را قبول کنید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سقای آب و ادب سقای آب و ادب
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
ماه به روایت آه ماه به روایت آه
۱۰ %
ابوالفضل زرویی نصر اباد
۷۶,۰۰۰
۶۸,۴۰۰ تومان
برادر من تویی (زندگی حضرت عباس (ع) ) برادر من تویی (زندگی حضرت عباس (ع) )
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها