عاشورا چگونه و چرا

عاشورا چگونه و چرا

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۵,۰۰۰
%۱۵
۶۳,۷۵۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۰
وزن:
۲۳۶ گرم
شابک:
9786226947763

معرفی کتاب

حادثه عاشورا و اتفاقاتی که در پی آن رخ داد یکی از بزرگترین حوادث صدر اسلام و به عبارت دقیق‌تر جامعه بشری است که آثار و نتایج آن تا روز قیامت باقی خواهند ماند و الگوی جهانی را شکل داده که همواره انسان خود را می‌تواند در یک سوی این جنگ و حادثه بزرگ ببیند و بداند که برای حق در حال شمشیر زدن است یا باطل؟ اساتید عرفان و اخلاق بسیاری در طول این چهارده قرن به تحلیل و بررسی این حادثه بزرگ پرداخته‌اند و سعی کرده‌اند ابعاد پیچیده و دقیق این ماجرا را با نگاه و دانش خود تبیین نمایند. گرچه فهم کامل و اتم این واقعه تاریخ ساز و شناخت حرکت امام حسین (علیه السلام) کاری است که در عقل و اندیشه انسان‌های غیرمعصوم نمی‌گنجد.

استاد محمدعلی جاودان در کتاب «عاشورا چگونه و چرا؟» در چند بخش به مساله عاشورا پرداخته است. در بخش اول کتاب استاد به بررسی مقاتل مختلفی پرداخته که در مورد حادثه عاشورا نوشته‌اند سپس طبق تحقیق شخصی خود ماجرای کربلا را از زمان حرکت امام از مدینه شروع می‌کند و بعد از آن به بیان تحلیل علل و چرایی وقوع این حادثه و اینکه عاشورا چه نتایجی را در پی داشته است می‌پردازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

این که می‌گوییم تشکیل حکومت اسلام بر پایه‌ی شرایطی واجب و لازم است وجوب آن مطلق نیست؛ به این معنا نیست که پیامبر و یا امام لحظه‌ای از عمر مبارکشان حکومت عدل را نمی‌خواهند؛ یا آرزوی برپا شدن چنین حکومتی را ندارند یا کاری در این راستا نمی‌کنند و هیچ وظیفه‌ی عملی در راه ایجاد آن ندارند.

یک مسلمان چون مسلمان است، نمی‌تواند چنین آرزویی را نداشته باشد و برای رسیدن به آن کاری نکند و قدمی برندارد؛ اما این قدم برداشتن و کاری کردن با حفظ مراتب و مراحل است؛ در ابتدا تبلیغ اصل دین انجام خواهد گرفت و در این مرحله باید بکوشند که مردم همه‌ی دین را بیاموزند و بفهمند، ناگزیر مرحله‌ی عالی‌تردین که برپایی حکومت عدل است نیز در این مرحله باید آموخته و فهمیده شود.

به همراه این کتاب یک بسته نمک متبرک آستان قدس رضوی به صورت هدیه(رایگان) برای شما ارسال می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پنجره های تشنه پنجره های تشنه
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
آفتاب در حجاب آفتاب در حجاب
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
همرزمان حسین همرزمان حسین
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۷۵,۰۰۰
۱۴۸,۷۵۰ تومان
خادم ارباب کیست خادم ارباب کیست
۹ %
سید علی اصغر علوی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها