بنر پویش صندوق اربعین

طعمه هتل هیلتون

طعمه هتل هیلتون

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۹۰,۰۰۰
%۱۵
۲۴۶,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۵۰۱
وزن:
۴۹۴ گرم
شابک:
9789643049348

معرفی کتاب

آمریکا برای مواجهه با انقلاب ایران، آن هم در شرایط جنگ سرد و نفوذ شوروی، دو راه داشت؛ اول سرنگونی حکومت اسلامی و دوم ایجاد ارتباط با افراد متمایل به سیاست غرب در حکومت به منظور حرکت و همسویی جمهوری اسلامی ایران در نظم جهانی‌ای که مد نظر آمریکا بود. این دو پروژه که از سوی اندیشکده‌ها و نهادهای مختلف امنیتی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گرفت در نوسان شرایط خاورمیانه و جنگ، دائماً در حال جابه جایی بود؛ به این معنی که گاهی تصمیم به انهدام کامل جمهوری اسلامی گرفته می‌شد و گاهی نیز با تغییر شرایط و یا نتیجه نگرفتن از تئوری سخت، ایده‌های نرم را به کار می‌گرفتند. این پژوهش در قالب گاه شماری تحلیلی، در راستای تبیین اهداف آمریکا جهت به انجام رساندن ماجرای ایران گیت و مذاکرات مخفی که از آن به عنوان عملیات ایران نیز یاد می‌شود و برخورد شخصیت‌ها و جریان‌های گوناگون ایرانی در قبال این عملیات به تبیین وقایع تاریخی به صورت متوالی و پی در پی می‌پردازد.

 

کتاب «طعمه هتل هیلتون» در نظر دارد افزون بر روایت کامل ماجرای ایران گیت مواضع مهم امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و افراد شاخص جمهوری اسلامی در قبال آمریکا و اسرائیل را نیز بیان کند تا سیره امام خمینی و همچنین انگیزه و عملکرد افراد و جریان‌های سیاسی در مواجهه و بهره‌وری از این ماجرا برای خوانندگان محترم روشن شود. گفتنی است نگاه این اثر در علت یابی ماجرای ایران گیت، معطوف به توطئه آمریکایی است؛ یعنی ماجرا با طراحی و برنامه ریزی آمریکا، ابتدا کلید خورده و مورد اجرا قرار گرفته و پس از آن است که مسئولان ایرانی خواسته یا ناخواسته گرفتار بازی آمریکایی‌ها شده‌اند. شاید در نوشته‌های ارزشمند یاد شده، علت یابی ایران گیت در ابعاد حل مشکلات ایران و شروع ارتباط و آزمایش راه حلی نو به این دلیل بیشتر به چشم بخورد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

سیکورد سخنانی در مورد نیازهای جنگی ایران، از جمله نیاز به موشک‌های هوایی دورزن که بتواند اهداف را در ارتفاع بسیار بالا مورد اصابت قرار دهد، بیان می‌دارد. گفته می‌شود که قرار است با یکی از مقامات عالی رتبه آمریکا، دیداری ترتیب داده شود اما نام این مقام به میان نمی‌آید. از شام آلبرت حکیم با علی هاشمی نیز جالب است. حکیم ظاهراً به لاف و گزاف می‌گوید اگر مسئلۀ گروگان‌ها تا پیش از انتخابات کنگره حل شود، هر درخواستی که شما داشته باشید انجام خواهد شد. آمریکایی‌ها فعلاً فقط خواستار آزادی گروگان‌ها پیش از موعد انتخابات هستند. اگر ریگان دست چند گروگان آزاد شده را بگیرد و در تلویزیون ظاهر شود، جمهوری خواهان برنده خواهند شد. انتخابات کنگره بسیار مهم است شما هر کاری می‌توانید انجام دهید. قربانی‌فرآمریکایی‌ها را در پرداخت‌ها بسیار آزار داده و هر گران فروشی [ای] که تاکنون اتفاق افتاده، تقصیر او است و بوده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نقدی علمی بر سند 2030 نقدی علمی بر سند 2030
۱۰ %
سید محمدحسین راجی
۲۷,۰۰۰
۲۴,۳۰۰ تومان
ارتداد ارتداد
۱۰ %
وحید یامین پور
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
رقص برزیل با شیطان رقص برزیل با شیطان
۱۰ %
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
فوکو در ایران فوکو در ایران
۱۰ %
بهروز قمری تبریزی
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
عصر جدید عصر جدید
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
چه کسی بر جهان حکومت میکند؟ چه کسی بر جهان حکومت میکند؟
۱۰ %
نوام چامسکی - حسین جعفری موحد
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها