شراره های خورشید

شراره های خورشید

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
%۱۰
۲۵۲,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۹۳۶
وزن:
۱۴۶۴ گرم
شابک:
9786007472590

معرفی کتاب

کتاب «شراره های خورشید» نوشته گل‌علی بابایی و حسین بهزاد مروری بر کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در عملیات آبی خاکی خیبر در زمستان سال 1362 است. پس از عملیات الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر چندین عملیات برای عقب راندن دشمن و گرفتن شهر بصره انجام شد اما موانع گسترده عراق، راهکارهای عملیاتی پیچیده و گاها لو رفتن زمان عملیات سبب شد هیچکدام از این عملیات‌ها به موفقیت چشمگیری نرسد. فرماندهان ارشد سپاه و ارتش به این نتیجه رسیدند که برای پیشبرد جنگ باید راهکارهای دیگری را بررسی نمایند. از جمله این راهکارها عملیات در هورالعظیم و تصرف جزایر مجنون و در ادامه گرفتن جاده بصره العماره بود. پس از انجام ماموریت‌های اطلاعاتی متعدد سرانجام این طرح عملیاتی به تصویب می‌رسد و عملیات خیبر اولین ماموریت آبی خاکی رزمندگان ایرانی است. عملیاتی که باعث غافلگیری رژیم بعث می‌شود و نیروهای ایرانی به اهداف عملیات دست یافتند لکن نبود تسلیحات سنگین در خط مقدم و انجام حملات شیمیایی در پاتک‌های عراق سبب شد تا بسیاری از رزمندگان ایرانی مجبور به عقب نشینی شوند و با جانفشانی فراوان جزایر را حفظ نمایند. لشکر 27 محمد رسول الله (ص) از جمله یگان‌هایی بود که در این راه بسیاری از نفراتش شهید و مجروح گشتند که در راس در این افراد فرمانده دلاورشان سردار بی سر حاج محمدابراهیم همت بود. در این کتاب با فرماندهان دخیل در عملیات مصاحبه شده و گفتگوی فرماندهان در طول عملیات و سخنرانی فرماندهان برای نیروها مکتوب گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بزرگترین مشکل فرماندهی لشکر ۲۷ عدم برخورداری از اطلاعات کافی و عینی نسبت به وضعیت دقیق منطقه‌ی طلائیه ی قدیم بود. چرا که با توجه به طرح مانور قبلی لشکر که از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه حنین به این یگان ابلاغ شده بود، لشکر ۲۷ می‌بایست ضمن وارد عمل شدن در جنوب پاسگاه طلائیه‌ی جدید روی خط مرزی و کانال ۵۰ متری عمل می‌کرد و عمده‌ی شناسایی‌های انجام گرفته توسط واحد اطلاعات این یگان نیز منحصر به همین منطقه بود. دامنه‌ی آشنایی واحد اطلاعات - عملیات لشکر ۲۷ از محدوده طلائیه‌ی قدیم به یک حلقه کاست ویدئویی محدود شده بود که تیم‌های شناسایی قرارگاه نصرت در چند نوبت شناسایی تصاویر آن را از این منطقه تهیه کرده بودند. اطلاعات تصویری موجود در این کاست ویدیویی در حدی نبودند تا طراحان مانور عملیاتی لشکر ۲۷ را جهت طرح ریزی یک مانور جامع و دقیق برای این یگان برآورده سازند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خاک های نرم کوشک خاک های نرم کوشک
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
طیب طیب
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۴,۰۰۰
۳۹,۶۰۰ تومان
حکایت زمستان حکایت زمستان
۱۰ %
سعید عاکف
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها