سالار تیپ عمار

سالار تیپ عمار

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۰,۰۰۰
%۱۰
۱۸,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۳۸
وزن:
۲۶۵ گرم
شابک:
9786007491140

معرفی کتاب

کتاب «سالار تیپ عمار» سرگذشت نامه شهید مهدی خندان فرمانده تیپ یک عمار از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) است که در والفجر 4 به شهادت رسید. او در روستای صبوبزرگ  منطقه لواسان در ایام محرم به دنیا آمد. نفس امام خمینی (ره) و تاثیر ایشان بر جوانان کشور سبب شد تا در جریان انقلاب اسلامی مهدی نیز همچون بسیاری از هم سالانش دچار تحولات فکری و روحی مهمی گردد. او که در ابتدای انقلاب در هنرستان مشغول به تحصیل بود، به دلیل علاقه به فعالیت در راستای انقلاب به بسیج پیوست و دوره‌های آموزش نظامی دید. با آغاز جنگ تحمیلی بلافاصله برای اعزام به جبهه داوطلب شد و در عملیات نصر که در منطقه هویزه انجام شد حضور داشت. پس از آن نیز خود را به جبهه غرب که درگیر مبارزه با ضدانقلاب بود رساند و همراه گروهی به جهاد مشغول شد که بعدتر هسته اصلی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) را تشکیل دادند. او مدتی به عنوان فرمانده سپاه شهر ریجاب منسوب شد و در این مدت کوتاه منشا خدمات بسیار و جلب قلوب مردم به انقلاب اسلامی شد. سرانجام این فرمانده دلاور در جریان آزادسازی منطقه کانی مانگا به شهادت رسید، در حالیکه چند روز قبل خبر شهادت خود را به همرزمان داده بود. شهید همت از این جوان عارف و مداح اهل بیت با لقب شیر کوهستان یاد کرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

روزی یکی از دوستان مهدی عکسی از شهید احمد بیابانی با آیت الله خامنه‌ای را آورد تا آن را به مهدی بدهم. وقتی این عکس را به او تحویل دادم دیدم دارد آن را با یک عشقی می‌بوسد و به صورتش می‌مالد تعجب کردم و از مهدی علت آن را پرسیدم. گفت:«آبجی این که عزیز دل ما شهید احمد بیابانی است احمد انتخاب شده ی خدا بود دعا کنیم توی آن دنیا هم هوای ما را داشته باشد. این سید بزرگوار توی عکس هم کسی است که بعد از امام خمینی رهبر انقلاب می‌شود.» با تعجب به او گفتم:«داداشی مثل این که غیبگو هم شدی ها. تو از کجا میدانی که داری این حرف را میزنی؟» گفت:« خودت یک روز این را می‌فهمی.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

یکشنبه آخر یکشنبه آخر
۱۰ %
معصومه رامهرمزی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
حکایت زمستان حکایت زمستان
۱۰ %
سعید عاکف
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 2) سلام بر ابراهیم (جلد 2)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها