ساقی باده توحید

ساقی باده توحید

4.2

سیری در حالات و مقامات و کمالات و کلمات طور تجلای جمال و جلال الهی حضرت ابوالفضل العباس(ع)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۹۰,۰۰۰
۲۶۳,۹۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۴۰۰
وزن:
۶۹۸ گرم
شابک:
9786229276181

معرفی کتاب

کتاب «ساقی باده توحید» مطالب و مباحث یکی از شاگردان آیت الله سعادت پرور است که در این کتاب به بررسی احوال و مقامات قمر منیر بنی هاشم ابالفضل العباس می‌پردازد و با نگاهی عرفانی سعی در کشف اسرار این سلطان ادب و معرفت دارد. از آنجا که پیرامون این شخصیت والا و عظیم الشان در مستندات تاریخی و روایی منابع اندک و محدودی در دسترس است در طی این قرون با افزودن برخی تفکرات و بیانات نسنجیده سبب گشته‌اند تا این حقیقت نورانی در حد پهلوانی دلاور و خوش هیکل تنزل یابد و آن بلندای ملکوتی و روحانی او درک نگردد. در این مباحث با مرور سیره عملی ایشان در خط ولایت و امامت، همچنین زیارت‌های وارده بر ایشان تلاش شده تا به قدر وسع مولف گرد نسیان و خسران از ذهن مخاطب برداشته شود و او اندکی به جمال الهی و آسمانی ایشان آشنا گردد. بیانات عمیق و درنشان این کتاب برای کسانی که شیفته و والا حضرت عباس (علیه السلام) هستند و می‌خواهند به دستان بابرکت ساقی کربلا سیراب از معرفت و عشق اهل بیت شوند راهگشا خواهد بود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در رابطه با حضرت عباس از جهت قابلیت و صلاحیت قبول فیض هیچ نقصی نمی‌باشد و به راستی اگر او صلاحیت قبول را نداشته باشد چه کسی چنین صلاحیتی را خواهد داشت؟! او یکپارچه صفای نفس و باطن بود و در تحت تربیت دوم شخص عالم هستی حضرت امیرالمؤمنین رشد نمود. آن هم پدری که قبل از به دنیا آمدن چنین پسری به دنبال همسری بوده که بتواند چنین فرزندی را حمل کند و به دنیا آورد. پس حضرت قمر بنی هاشم که از طینت پاک و اخلاص فوق ادراک و توصیف برخوردار بوده و پیراسته‌ی از رذائل و آراسته‌ی به فضائل است و دائم المراقبه نسبت به وظائف عبودی‌اش می‌باشد چطور ممکن است که حضرت علی ابواب علم و معرفت و شهود را بر روی چنین فرزند قابل و شایسته‌ای نگشاید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان
دسته‌بندی کتاب‌ها