کتاب زن و سلوک عرفانی

کتاب زن و سلوک عرفانی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
%۱۰
۱۳۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۴
وزن:
۲۳۶ گرم
شابک:
9786229389287

معرفی کتاب

زندگی و سه مرحله : زندگی نباتی ،حیوانی وانسانی. فرق حیات انسانی با باقی، فکر وتعقل و میل به کمال است. در این مسیر به حتم داشتن راه و نقشه مناسب و مربی که چراغ راه باشد، الزامیست و چه مربی بهتر از اهل بیت علیهم السلام که با عنایت خاص الهی چنین وظیفه ای بر دوش دارند. در مسیر سیر الی الله هیچ فرقی بین زن و مرد وجود ندارد همانگونه که یک مرد می‌تواند به درجات اعلی علیین برسد، یک زن نیز میتواند با بهتره گیری از مفاهیم و درک مربی راه به چنین مقام بالایی برسد.

کتاب «زن و سلوک عرفانی» با نویسندگی سید محمدجواد وزیری‌فرد، به تبیین راه سلوک می‌پردازد و از نمونه های کامل زنانی نام می‌برد که اوج اعلی علیین به وجود ایشان افتخار می‌کنند. حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها ،حضرت زینب کبری سلام الله و حضرت معصومه سلام الله.

در بخشی از مطالب ارائه شده، به انحرافات از مسیر سلوک اشاره می‌شود که انسان سائر باید متوجه و مراقب آن ها باشد.

در فصول پایانی به نقش زن در اجتماع و وظیفه زن نسبت به خود، خانواده و اجتماع می‌پردازد.

در برشی از کتاب می‌خوانید:

لقاء پروردگار نه هدفی صرفا مردانه است نه دور از دسترس زنان سائر سیر الى الله انسان است به انسانیتش نه به وصف جنسیت و قید زنانگی یا مردانگی وحدت هدف و مسیر لزوماً به معنای مشابهت در چگونگی سیر و حرکت در این مسیر نیست و به رغم عمومیت هدف اقتضای زن و مردی در چگونگی سیر را نمی توان نادیده گرفت. سیروسلوک و کسب معرفت در این عالم است و این عالم عالم مادی و انسان هم موجود مادی است و بدون ملاحظات بستر زندگی مادی رسیدن به لقاء ممکن نیست. زن بون یا مرد بودن نیز از اقتضائات عالم مادی است که همه امور باید مورد توجه ریز بینانه واقع شوند. اسلام که انسان را در اوج عرفان میخواهد این ملاحظات را در نظر گرفته و هر کدام از زن و مرد را با دستورات عملی و شیوه های خاص به رسیدن به اوج انسانیت ارشاد کرده و سیر الی الله المنتهی را برای آنها میسر کرده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

برای مهمانی خدا آماده شویم برای مهمانی خدا آماده شویم
۱۰ %
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
فدک در تاریخ فدک در تاریخ
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
صراط (صفایی حائری) صراط (صفایی حائری)
۱۰ %
علی صفایی حائری
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها