کتاب دردانه های دین و دانش

کتاب دردانه های دین و دانش

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۳,۰۰۰
%۱۰
۲۰,۷۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۵۲
وزن:
۱۷۰ گرم
شابک:
9789640234150

معرفی کتاب

کتاب«دردانه‌های دین‌ودانش» مجموعه حیات علمی امامان معصوم(علیهم‌السلام) است که کتاب حاضر دفتر دوم است که شامل حیات علمی امام‌حسن،امام‌حسین‌وامام‌سجاد(علیهم‌السلام) است.

هدف از نگارش این کتاب تبیین حیات علمی سه امام بزرگوار شیعه با نگاه به کتاب های نگاشته شده در باب شرح احوال ائمه معصومین است. شاید کمتر کتابی را بتوان یافت که به زندگانی این سه امام بزرگوار از این زاویه نگریسته باشد کتاب به دو بخش مجزا تقسیم شده و هر بخش کتاب در سه فصل سامان یافته است. فصل اول نگاهی اجمالی به زندگانی امام و اوضاع علمی و فرهنگی دوره امامت ایشان دارد؛ فصل دوم به نظریات علمی امام در تبیین علوم اسلامی و مواجهه با جریانها و نظریات معارض و فصل سوم به اقدامات آموزشی و عملی امام در گسترش علوم اسلامی می پردازد.

این اثر نوشته خانم مرضیه محمدزاده است که به‌نشر، منتشر ساخته است.

 

در برشی از کتاب دردانه‌های دین و دانش می‌خوانیم:

از نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت حضرت سجاد در زمان حیاتشان شهرت علمی فراوانی داشته است و همواره دوست دارانشان به محضرشان می رسیدند و کسب علم میکردند. موقعیت علمی ایشان به مثابه شخصیتی عالم و فقیه به ویژه به عنوان نماینده علوم اهل بیت بسیاری را بر آن داشت تا از محضرش بهره گیرند و حل اشکالات علمی و فقهی خود را از آن حضرت بطلبند از یاران پیامبر اکرم همان ها که ماندند و درک محضر آن حضرت را کردند امور دینی و آیین اسلامی را از ایشان روایت میکردند و همچنین بزرگان تابعین و زمامداران فقهای مسلمین از حضرتش بهره های بسیار میبردند بزرگان اهل سنت نیز که شرح حال آن حضرت را نگاشته اند، جز به بزرگی و بزرگواری ،تقوا ،دانش عبادت ،فضیلت ،بردباری بخشندگی دوراندیشی و دانایی از او یاد نکرده اند و بسیاری از آنان آن بزرگوار را با عنوان امام توصیف کرده اند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ضیافت بلا ضیافت بلا
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
توضیح الرسائل کربلا توضیح الرسائل کربلا
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
طعم شیرین خدا جلد چهارم (با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟) طعم شیرین خدا جلد چهارم (با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟)
۱۰ %
اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
فوز سالک صفایی حائری فوز سالک صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
خادم ارباب کیست خادم ارباب کیست
۹ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۸۶,۴۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها