خاطرات یک لباس شخصی

خاطرات یک لباس شخصی

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۹۶
وزن:
۸۶ گرم
شابک:
9786009417742

معرفی کتاب

کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» روایت یک بسیجی از هشت روز از فتنه سال 88 است. در پی پیروزی احمدی نژاد و شکست میرحسین موسوی ماجرای تقلب در انتخابات مطرح شد و به شکل یک برنامه از پیش تعیین شده و هماهنگ مردم را برای اعتراض به تقلب در انتخابات به داخل خیابان‌ها کشیدند. و در ادامه با تحریک جوانان و سردمداری عوامل نفوذی توانستند به درگیری با نیروهای انتظامی پرداخته و شهر را به آتش بکشند. راوی این کتاب از اتفاقات تلخ و وحشتناکی می‌گوید که به اسم اعتراض انجام دادند و اوضاع کشور را چگونه به آشوب کشیدند و به اموال عمومی مثل بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و بانک‌ها آسیب رساندند. او در روایت خود نشان می‌دهد چگونه نیروهای بسیجی مخلص و جان بر کف جهت حفظ امنیت شهر و جلوگیری از آسیب به اموال عمومی با دست خالی مقابل آشوبگران می‌ایستادند و معاندین از هرگونه آسیب به این جوانان ابایی نداشتند. برخلاف تصوری که نسبت به گروه‌های لباس شخصی وجود دارد که آن‌ها را افراد تندرویی نشان می‌دهد که از طرف حاکمیت اجازه دارند هرگونه خشونتی را اجرا کنند در این کتاب شاهد هستیم لباس شخصی‌ها در واقع همان مردم عادی هستیم که در زندگی روزمره از کنار آن‌ها رد می‌شویم و تنها تفاوت آن‌ها در این است که برای حفظ انقلاب و اسلامی دغدغه دارند و از فدای جان و مال خود در این راه ابایی ندارند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یه نکته‌ی خیلی جالب دیگه‌ای که اونجا به ذهنم رسید و کاملا با چشم قابل رؤیت بود دلبستگی قشر متوسط و رو به پایین نسبت به نظام و انقلاب شاهدش هم اینه که هر وقت راهپیمایی در حمایت از نظام و انقلاب و اسلام و خدا پیغمبر باشه، سیل جمعیت از جنوب به سمت شماله ولی هر وقت درخواست ابطال و سقوط ولخت و پتی راه رفتن و لباس درآوردن و اعتراض باشه هم قیافه‌ها هم مسیرها و هم حتی نگاه‌ها از بالا به پایین میشه. البته قطعاً لازم به تذکر نیست که حتماً این موضوع استثنائات و اونائی هم داره و با خط کش نمیشه این قسمت بندی رو انجام داد» یه نکته‌ی دیگه هم که برام خیلی جالب بود میزان احساس اشتراک بود که با هم داشتن خیلی نمیخوام وارد این مباحث بشم ولی با چند نفرشون که صحبت می‌کردم می‌دیدم حجم وسیعی اطلاعات دارن ولی همش رو اگر خلاصه می‌کردیم ۸-۷ تا جمله‌ی مشترک می‌شد. احساس می‌کردم یک نفر به صورت بسیار جانانه و با لحاظ کردن تمامی عواطف و احساسات مشترک انسانی برای تمام این جمعیت یک سخنرانی بسیار اثرگذار کرده.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

عزرائیل 1.5 (روزهای تاریک) عزرائیل 1.5 (روزهای تاریک)
۱۰ %
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
سوژه ترور سوژه ترور
۱۰ %
علیرضا سکّاکی
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
مجموعه رمان خانه عنکبوت (چهار جلدی) مجموعه رمان خانه عنکبوت (چهار جلدی)
۱۰ %
۵۵۰,۰۰۰
۴۹۵,۰۰۰ تومان
مردان نامرئی مردان نامرئی
۱۰ %
صادق کرمیار
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
فتنه تغلب فتنه تغلب
۱۰ %
مصطفی غفاری
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
یک و بیست یک و بیست
۱۰ %
علیرضا سکّاکی
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها