بنر پویش صندوق اربعین

بالاتر از پرواز

بالاتر از پرواز

4.2

براساس زندگی شهید امیر سرتیپ جواد فکوری

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی
صفحات:
۹۲
وزن:
۹۶ گرم
شابک:
9786000350369

معرفی کتاب

کتاب «بالاتر از پرواز» مجموعه داستانی براساس زندگی شهید سرتیپ جواد فکوری خلبان بزرگ ایران زمین است. او در خانواده‌ای مذهبی رشد پیدا کرد و پس از اتمام دروس مدرسه توانست در رشته پزشکی قبول بشود اما شوق او به پرواز سبب شد تا از دانشکده پزشکی انصراف دهد و برای خلبانی وارد ارتش بشود. او یک مرتبه برای فراگیری پرواز با هواپیمای جنگی اف 4 و مرتبه دوم برای مربی شدن در آموزش این هواپیما به آمریکا اعزام شد و این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. با ملتهب شدن اوضاع کشور به صف انقلابی ها پیوست و پس از انقلاب نیز یکی از ارکان فرماندهی نیروهای هوایی بود. او در زمان جنگ طراح عملیات‌های هوایی مهمی همچون اچ3 بود که موجب حیرت و شگفتی تمام جهان شد و برخی کارشناسان آن را بهترین عملیاتی دانستند که با هواپیمای اف4 اجرا گشته است. او به همراه برخی فرماندهان جنگ در سانحه هوایی به شهادت رسید. این کتاب با قلمی روان و ساده نوجوانان را با زندگی و روحیات این شهید والامقام آشنا می‌سازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

صولتی با باز شدن در کابین خلبان، سرهنگ فکوری را دید. صورت او در نیمی از روشنایی چراغ قوه دیده می‌شد. صولتی در چند کلمه وضعیت هواپیما را به او گفت. هواپیما هیچ مقاومتی ندارد. جواد به نشان دهنده‌ها نگاه کرد و با لحنی که تأسف در آن موج می‌زد گفت:« همه چیز تمام شد. امیدی نیست.» بعد در کابین را باز کرد و رفت. نگاه سرهنگ صولتی به دنبالش کشیده شد. او را دید که کنار بقیه فرماندهان نشست قرآن کوچک جیبی‌اش را بیرون آورد و شروع به تلاوت کرد. سرهنگ صولتی وقتی چشم باز کرد که هواپیما در آتش می‌سوخت در میان شهدای هواپیما دستی را دید که محکم به قرآن جیبی‌اش چسبیده بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

برگی از یک زندگی برگی از یک زندگی
۱۰ %
زهرا سیادت موسوی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
مرد سایه ها مرد سایه ها
۱۰ %
محمدعلی آقامیرزایی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
پسر آسمان پسر آسمان
۱۰ %
اصغر فکور
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
معلم فراری معلم فراری
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
آقای شهردار (شهید باکری) آقای شهردار (شهید باکری)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
جایی در میانه راه جایی در میانه راه
۱۰ %
عزت الله الوندی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها