کتاب اگر این چوب مال من بود به قلم محمدرضا شمس و تصویرگری علیرضا عمومی داستانی تمثیلی در دل جنگل است که کودکان را با ایثار، ازخودگذشتگی و یاریگری دیگران آشنا میکند.
سنجاب، میمون، جوجه تیغی و قورباغه یک چوب زیبا و تراشیده پیدا میکنند. هر یک از آنها به بهانهای خود را مالک چوب میدانند و بر سر آن بحث میکنند. تا اینکه خرگوشک با فریاد کمک از راه میرسد. اما آنها به خرگوشک توجه نمیکنند. او میخواهد به داد لاکپشت تنها برسد. اما به کمک دوستانش و چوب زیبای آنها نیاز دارد. آیا آنها به لاکپشت کمک میکنند؟ چگونه؟
تا درس ایثار را در دل نوجوانهایمان زنده کنیم.
بالای هفت سالهها مخاطبان این داستان هستند.
میمون هم تا از راه رسید، چوب را از دست خارپشت گرف و با خودش گفت: «اگر این چوب مال من بود، با آن روی شاخههای نازک درختها راه میرفتم و تعادلم را حفظ میکردم. آخر من یک میمون بندبازم!»
نظرات