مجموعه صعود چهل ساله (دو جلدی)

مجموعه صعود چهل ساله (دو جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۷۰,۰۰۰
%۱۵
۳۱۴,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۹۲
وزن:
۸۵۰ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «صعود چهل ساله» دو اثر از استاد سیدمحمدحسین راجی که با همکاری پژوهشگران اندیشکده راهبردی سعداء نوشته شده‌اند. مهم‌ترین سوالی که این دو اثر تحقیقی در تلاش برای پاسخ‌دهی به آن هستند، مساله کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با هدف ریشه‌کن ساختن نظامی طاغوتی و تحقق آرمان‌های استقلال و آزادی در سال 1357 به پیروزی رسید. حالا با گذشت چهل و خورده‌ای سال از انقلاب بزرگ ملت ایران سوالی مهمی برای نسل دهه هفتادی و هشتادی شکل گرفته است. آن‌ها که نه حکومت شاهنشاهی را از نزدیک دیده‌اند و نه وقایع زمان انقلاب را از نزدیک لمس کرده‌اند در تهاجم رسانه‌های معاند و کم‌کاری جبهه انقلاب سردرگم مانده‌اند که آیا حقیقتا انقلاب سال 57 کار درستی بوده و استقامت چهل ساله پای این آرمان ثمره‌ای برای کشور  داشته یا نه؟ تیم تحقیقی استاد راجی بر آن شدند تا به این سوال نه از زبان مدافعان انقلاب بلکه از جانب داوری بی‌طرف پاسخ دهند. این داور بی‌طرف آمارها و پژوهش‌هایی است که سازمان‌های بین المللی در حیطه‌های مختلف انجام داده‌اند و جانبداری از جمهوری اسلامی یا ضدیت با آن برایشان مساله نبوده است. هر کدام از این مجلدات به شیوه‌ای منحصر به‌فرد از این آمارهای جهانی استفاده‌ کردند و تنها با مقایسه دو موضوع قضاوت را برعهده مخاطب گذاشته‌اند تا ببیند آیا جمهوری اسلامی با تحمل این حجم از فشار موفق بوده است یا تمام این استقامت‌ها در مستکبران جهان بی‌دلیل بوده است‌؟

 

کتاب صعود چهل ساله(جلد اول)

در کتاب صعود چهل ساله(جلد اول) عملکرد انقلاب اسلامی در این چهل سال با عملکرد حکومت پهلوی مورد مقایسه قرار گرفته است. میزان خدمات اجتماعی که دو حکومت به مردم ارائه می‌کردند، میزان تولیدات داخلی و مقدار صادرات و واردات، وضعیت بهداشتی و درمانی مردم، سطح سواد و دانش جامعه، میزان اختراعات و پژوهش‌های علمی دانشمندان، قدرت نظامی و ده‌ها موضوع دیگر که براساس آمارهای رسمی مورد تحلیل قرا گرفته است. همچنین در این اثر از اظهارنظرها و نوشته کارگزاران حکومت پهلوی نیز استفاده شده و نشان می‌دهد برخی بزرگان حکومت پیشین نیز خود به اشتباهات و سیاست‌های غلط پهلوی معترف بوده‌اند و از دلایل نارضایتی و خشم مردم مطلع بوده‌اند.

 

کتاب صعود چهل ساله(جلد دوم)

در کتاب صعود چهل ساله ۲ نویسندگان ابعاد مقایسه را به شکلی وسیع تغییر داده‌اند. رهبر انقلاب در چندین سال اخیر اشاره کردند که انقلاب اسلامی از گردنه‌های سخت و حساس گذر کرده و اکنون در نزدیکی قله پیشرفت و توسعه قرار دارد. مشکلات اقتصادی و سیاسی که در جامعه وجود دارد و رسانه‌های داخلی و خارجی مدام به آن‌ها می‌پردازند سبب شده تا این ادعا برای مردم ایران واقعی به نظر نرسد. از همین روی اندیشکده سعداء تلاش کرده‌اند صحت و سقم این قضیه را بسنجند. آن‌ها مراحل رشد و توسعه‌ای که چهار کشور قدرتمند و پیشرفته جهان گذرانده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌اند. این چهار کشور هشت مرحله را برای رسیدن به قله از سر گذرانده‌اند و تمامی آن‌ها در ابتدا همچون ایران صد سال پیش کشورهای وابسته و عقب مانده‌ای بودند که با انجام چندین عملیات در طی چند دهه خود را به توسعه علمی، نظامی و اقتصادی رسانده‌اند. تطبیق این مراحل با فرآیند توسعه‌ای که ایران در این چهل سال انقلاب اسلامی گذرانده و آمارهای جهانی بر آن‌ها گواهی می‌دهند نشان می‌دهد سخن رهبری پربیراه نبوده است و ایران در نزدیکی قله قرار دارد.

صعود چهل ساله
کتاب صعود چهل ساله (جلد دوم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

الف لام خمینی الف لام خمینی
۹ %
هدایت الله بهبودی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۹۰۰ تومان
طلبه انقلابی طلبه انقلابی
۱۰ %
سعید هلالیان
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
تفسیر سوره حمد تفسیر سوره حمد
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
متولد بهمن متولد بهمن
۱۰ %
روح الله رشیدی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
تفسیر سوره حشر تفسیر سوره حشر
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها