سی و هشت خطای رایج داستان نویسان

سی و هشت خطای رایج داستان نویسان

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
%۱۰
۱۰۸,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی کوچک
صفحات:
۲۴۴
وزن:
۱۵۰ گرم
شابک:
9786000350338

معرفی کتاب

کتاب «38 خطای رایج داستان نویسان» هشتمین جلد از مجموعه گام به گام تا داستان نویسی حرفه‌ای نوشته استاد بزرگ ادبیات جک م. بیکهم است. این اثر توسط محمدعلی قربانی برای اولین بار توسط نشر عصر داستان منتشر گردیده و اکنون به همت انتشارات سوره مهر تجدید چاپ گشته است. او در طول عمر 67 ساله خود 75 رمان و چندین کتاب آموزشی پیرامون نویسندگی نوشته است و استاد تمام دانشگاه اوکلاهما گشته و یکی از بالاترین نشان‌های علمی در حوزه تدریس را کسب نموده است. با اینکه این اثر به دنبال آن است که اشتباهات رایج نویسندگان تازه کار را به آن‌ها تذکر دهد اما بیان نویسنده به قدری شیرین و دلسوزانه است که نه تنها کسی را از ادامه دادن راه نوشتن ناامید نمی کند بلکه شوق و انگیزه فراوانی برای پیمودن این مسیر پیدا می کنید. اگر فردی هم بعد از متوجه شدن این اشتباهات از نویسندگی دلسرد فردی است که اشتیاق حقیقی نسبت به این حرفه نداشته و در واقع با تصوری غلط پا به این عرصه گذاشته که مناسب او نیست. خطاهای متذکر شده در این کتاب بیش از آنکه مربوط به خود داستان و اشتباهاتی باشد که در ساحت های مختلف داستان رخ می دهند، بیشتر در مورد رسم نویسنده بودن سخن گفته است و اینکه به عنوان یک نویسنده حرفه ای چگونه باید زیست و چه فداکاری هایی برای این راه انجام داد. چرا همانطور که در مقدمه اثر نوشته نویسندگی حرفه ای بسیار جذاب و وسوسه کننده است که وقتی واردش می شوی چقدر می تواند طاقت فرسا و دشوار باشد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بگذارید با هم روراست باشیم نویسنده باید بنویسد. بهانه آوردن کار بقیه آدم هاست. هیچ چیزی جز یک فاجعه واقعه‌ای حق ندارد بین شما و کارتان به عنوان یک داستان نویس فاصله بیندازد. فکر می‌کنید نویسنده‌های حرفه‌ای وقت نامحدود دارند و هیچکس از آنها توقعی جز نوشتن ندارد. یا اینکه همیشه سرکیف اند و عشق این را دارند که سرشان مدام روی صفحه کلید باشد؟ مسلما این طور نیست نوشتن گرچه لذت فراوانی دارد و به خودی خود پاداش بزرگی در دل آن نهفته است کار دشوار و پرزحمتی است. می‌خواهم حرفم را تکرار کنم؛ نویسندگی کار پرزحمتی است. هیچ کسی دوست ندارد یک کار پرزحمت را هر روز و هر هفته تکرار کند. همه دوست دارند گاهی کار را رها کنند و به تفریح بپردازند یا حتی بدون دغدغه بیکار بگردند و چرت بزنند. وقتی یک کار پروژه‌ای مثل رمان خوب پیش نمی‌رود نویسنده دلش نمی‌خواهد چشمش به صفحه کلید بیفتد. به همین دلیل شل می‌شود و راه را برای بهانه‌ها باز می‌کند اما اگر این نویسنده حرفه‌ای باشد به سادگی وا نمی‌دهد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سواد روایت سواد روایت
۱۰ %
نیما م اشرفی - اچ پورتر ابوت
۲۹۸,۰۰۰
۲۶۸,۲۰۰ تومان
تکنیک های نویسندگان بزرگ تکنیک های نویسندگان بزرگ
۱۰ %
جف دایر - عباس پژمان
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
بیایید داستان بنویسیم بیایید داستان بنویسیم
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
نویسندگی خلاق به زبان ساده نویسندگی خلاق به زبان ساده
۱۰ %
مگی هاماند - مسعود ملک‌یاری
۲۴۵,۰۰۰
۲۲۰,۵۰۰ تومان
میانبرهای رمان میانبرهای رمان
۱۰ %
لورا ویتکامب - فخرالسادات موسوی
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
شور داستان نویسی شور داستان نویسی
۱۰ %
آراز بارسقیان - دونالد ماس
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها