کوثر و جایگاه شیعه و محب

کوثر و جایگاه شیعه و محب

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۲
وزن:
۱۲۸ گرم
شابک:
9786006940762

معرفی کتاب

مردم در قیامت بر اساس پیروی از رهبران دنیایی‌شان گروه بندی می‌شوند؛ پیروان امام حق به عنوان اصحاب یمین نجات پیدا می‌کنند و پیروان امام باطل جهنمی خواهند شد. از طرف دیگر بر اساس روایات گروهی در قیامت از آب کوثر می‌نوشند و گروهی از نوشیدن آن منع می‌شوند. مشهورترین نظریه بین مفسرین در مورد کوثر عبارت از خیر کثیر است. عطایی که خداوند بر پیامبراکرم منت می‌گذارد یک عطای خاص نیست؛ بلکه مطلق عطایای خداوند به ایشان است؛ بنابراین آنچه از خیر و عطای الهی در عالم وجود از خداوند صادر شده است، به طور کامل به پیامبراکرم تحویل داده شده است. آیه شریفه «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَر» در مقام امتنان خداوند بر عطایای خود بر پیامبراکرم است. با توجه به اینکه خداوند در این آیه عطایش را با تأکید مطرح می‌کند؛ لذا این عطا باید متناسب با خدا باشد تا اینکه آن را به رخ بکشد و چون خداوند بی‌نهایت است بنابراین عطای او هم باید در مرز بی‌نهایت باشد؛ بنابراین روشن می‌شود که این عطیه الهیه که از آن به کوثریا حوض تعبیر می‌شود، تمام مقامات معنویه را در بر دارد ظهور این عطیه الهیه در قیامت به شکل نهری است که آب آن از عسل شیرین‌تر و از شیر سفیدتر است.

در ادامه برشی از کتاب «کوثر و جایگاه شیعه و محب» را می‌خوانید:

کسی گناه کبیره مرتکب شد باید از این خطایش توبه کند و توبه‌اش هم باید مورد پذیرش قرار بگیرد. حال اگر توبه‌اش قبول نشد، روز قیامت مورد شفاعت قرار می‌گیرد به شرط اینکه پشیمان باشد؛ وگرنه شفاعت شامل حال او نخواهد شد. پشیمان نشدن به معنای این است که بد نکردم. در این صورت شفاعت معنا ندارد و اصلاً اشکال عقلی پیدا می‌شود. شفاعت برای کسی است که گناه کبیره کرده باشد و اگر کبائر نکرده بود، بر طبق آیه همین باعث می‌شود از صغیره‌ها سؤال نکنند. البته در صورتی که اصرار بر صغیره نداشته باشد؛ زیرا اگر بر صغیره اصرار شود کبیره می شود. گناه صغیره کرد و پشیمان شد؛ والا خیال نکند چون گناه صغیره است، می‌تواند تکرار کند. دفعه اول نه؛ ولی بار دوم کبیره می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم) دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
حساب و کیفیت آن در قیامت حساب و کیفیت آن در قیامت
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی) امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم) دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم)
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
خطبه فدک خطبه فدک
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد اول) دعا حقیقت بندگی (جلد اول)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها