چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم

چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
%۱۰
۱۲۱,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۵۷۶
وزن:
۴۹۶ گرم
شابک:
9786227650211

معرفی کتاب

کتاب «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» نوشته دیوید هاوارد فیلمنامه نویسی است که از دانشگاه یوسی ال ای مدرک ارشد فیلم نامه نویسی را گرفته و در حوزه تئوریک فیلم نامه فرد سرشناسی در سراسر دنیا است. پس از انتشار کتاب ابزار فیلمنامه نویسی و استقبال گسترده مردم از این کتاب او با درخواست های فراوانی روبرو شد که از او می خواستند زیر و بم فیلمنامه نویسی را آموزش دهد و یک کتاب جامع برای علاقه مندان به این حوزه بنویسد که مبنایی‌ترین مباحث درام و فیلمنامه را به شکل کامل توضیح دهد.

در این اثر شما صرفا با یک سری اصطلاح فیلمنامه نویسی و چند متن کلی گو که هیچ افزوده علمی و تجربی برای شما نداشته باشد مواجه نیستید. بلکه هاوارد که سال‌ها در این عرصه به شکل نظری و عملی فعالیت کرده می‌داند یک فرد مبتدی چه چیزی برای نوشتن فیلمنامه لازم دارد و باید چه اصولی را بیاموزد. در این راه او ابتدا ساختار داستان و اینکه در هر داستانی ما با چه سازوکاری روبرو هستیم را به شکل کامل تشریح کرده و نشان داده پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های ادبی و احساسی که شما در یک فیلم یا داستان درک می کنید از چه عناصر و تکنیک‌هایی نشات گرفته است. شما در این اثر هم فرا می‌گیرید که ساختارهای درام نویسی چه هستند و سپس خواهید آموخت چگونه می‌توان در ورای این ساختارها به خلاقیت‌های فردی و منحصر به خودتان برسید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

واضح و روشن است که قهرمان و ضد قهرما ن باید شخصیت‌هایی باشند که از بیشترین توجهات شما و بهترین تلاش‌هایتان برخوردار می‌شوند برای اینکه حسی از زندگی را در آن ها ایجاد کنید. اما شخصیت‌هایی که در سطح دوم اهمیت قرار می‌گیرند نیز می‌توانند و باید دارای زندگی باشند. «محبوب» ،«قهرمان» «دوست صمیمی»، و «حامی جنبه خصمانه» این شخصیت‌ها و کنش‌های آن‌ها در داستانتان به نحو چشمگیری پرمعناتر خواهد بود اگر آنها به پیچیدگی‌های زندگی تن دهند محدودیت وجود دارد، نه فقط نسبت به تعداد شخصیت‌هایی که زمان سینمایی را به زندگی‌هایشان اختصاص دهند؛ بلکه نسبت به آن عمقی که شما باید برای ایجاد کردنش در شخصیت‌های فرعی‌تان تلاش کنید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

عالم هیچکاک (شهید آوینی) عالم هیچکاک (شهید آوینی)
۱۰ %
۹,۵۰۰
۸,۵۵۰ تومان
آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی آینه ی جادو - جلد دوم: نقدهای سینمایی
۱۰ %
۱۸۸,۰۰۰
۱۶۹,۲۰۰ تومان
آناتومی فیلم آناتومی فیلم
۱۰ %
برنارد اف‌دیک - حمید احمدی لاری
۴۰۰,۰۰۰
۳۶۰,۰۰۰ تومان
قصه ها از کجا می آیند قصه ها از کجا می آیند
۱۰ %
اصغر عبداللهی
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
دوربین بازی دوربین بازی
۱۰ %
داود مرادیان
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها
۱۰ %
۱۶۸,۰۰۰
۱۵۱,۲۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها