نگاهی به تاریخ جهان (سه‌جلدی)

نگاهی به تاریخ جهان (سه‌جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱,۲۰۰,۰۰۰
%۱۰
۱,۰۸۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۹۰۴
وزن:
۱۹۴۸ گرم

معرفی کتاب

جلد اول شامل نامه‌های نهرو است. این کتاب تصویری از کلیات حوادث مهم در هند و جهان را در هزار ساله اخیر به‌ویژه دویست سال پایانی آن مورد تحلیل قرار داده. جلد دوم وقایع اروپا قبل از جنگ اول جهانی و انقلاب فرانسه و انقلاب صنعتی انگلیس و پیامدهای آن بیان شده است. همچنین مؤلف گریزی نیز به دویست سال پیش از جنگ اول جهانی می‌زند و طی آن وقایع جهان را در قرن هجدهم و نوزدهم بررسی می‌کند به علاوه به بیداری مردم هند و ایران می‌پردازد و رشد و تکوین مبارزات میهنی در ایران را بررسی می کند. در جلد سوم این اثر مؤلف به وقایع مهم جهان در قرن بیستم می‌پردازد و طی آن رویدادهایی چون جهان پس از جنگ اول، مبارزه ایرلند به خاطر جمهوری، ظهور کمال آتاتورک در ترکیه، نهضت گاندی در هند، نهضت فاشیسم در ایتالیا، اوضاع اقتصادی در جهان، انقلاب و ضدانقلاب در چین، اقدامات ژاپن، مشکلات شوروی، پیشرفت‌های علمی در جهان، مبارزه امریکا و انگلیس در رهبری دنیا و جنگ دوم جهانی را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

 

رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی (۱۴۰۱/۰۷/۲۷) :

در دوران استعمار، غربی‌ها اوّل از پرتغال و اسپانیا و مانند اینها شروع شد، بعد به تدریج رسید به جاهای دیگر مثل هلند و بلژیک و انگلیس و فرانسه؛  خب زودتر از دیگران توانستند به سلاح دست پیدا کنند؛ یعنی انقلاب صنعتی مثلاً در قرنهای هفدهم، هجدهم یکی از اوّلین کارهایی که انجام داد این بود که سلاح پیشرفته درست کرد. خب با این سلاح پیشرفته اینها آمدند کشورها را قبضه کردند. هندوستان یک کشور با آن عظمت را، با دَه‌ها برابر سطح جغرافیایی جزیره‌ی انگلیس [البتّه] نه فقط هند؛ هند و پاکستان و بنگلادشِ امروز، [یعنی] شبه‌ قارّه‌ی هند را آمدند تصرّف کردند، کشورهای حول و حوش را هم [مثل] همین میانمار و مانند آنجاها را تصرّف کردند، صنایع ملّی این کشورها را از بین بردند. شما این کتاب نگاهی به تاریخ جهان نهرو را بخوانید. متأسفانه شماها کتاب کم میخوانید؛ این نگاهی به تاریخ جهان، نوشته‌ی نهرو است؛ او شرح داده کیفیت ورود انگلیس‌ها را به هند و اینکه در هند چه کار کردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرگذشت استعمار جلد دو ( گرگ ها با چشم باز می خوابند ) سرگذشت استعمار جلد دو ( گرگ ها با چشم باز می خوابند )
۱۰ %
روایت تفکر، جلد چهارم، این عصر قرمز است روایت تفکر، جلد چهارم، این عصر قرمز است
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
روایت تفکر (جلد سوم: من به قدرت رسید) روایت تفکر (جلد سوم: من به قدرت رسید)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
امپراتوری پنبه امپراتوری پنبه
۱۰ %
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
روایت تفکر، جلد اول، آسمان به زمین الصاق شد روایت تفکر، جلد اول، آسمان به زمین الصاق شد
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا ) سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها