مسئله حجاب

مسئله حجاب

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۹,۰۰۰
%۱۰
۸۰,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۵۰
وزن:
۲۸۰ گرم
شابک:
9789645600103

معرفی کتاب

شهید مطهری در مقدمه کتاب «مسئله حجاب» بیان می‌کنند که برهنگی بیماری قرن حاضر است و اگر اکنون کسی به این قضیه معترف نیست در آینده و با بروز آسیب‌های آن مروجان این فرهنگ خود به خطرات و مشکلات فرهنگ برهنگی اشاره خواهند کرد. ایشان جوامع اسلامی را از دنباله‌روی فرهنگ غربی بر حذر می‌دارند و خبر می‌دهند آن زمان که غرب از  مسیر رفته خود پشیمان شود و به اشتباه خود اعتراف کند چه بسا سرمایه‌های گرانبهایی از جوامع اسلامی از دست رفته باشد.

ایشان و همراهان استاد در انجمن اسلامی پزشکی که در جلساتی نسبت به قضیه حجاب و پوشش در فرهنگ اسلامی گفتگو و بحث کرده بودند بر آن شدند تا نتیجه مباحث خود را به شکل یک نشریه مبسوط و علمی در مورد حجاب منتشر گرداند. نشریه‌ای که عمده مباحث آن از جانب استاد مطهری تالیف و تدوین گشته بود. در این کتاب فلسفه پوشیدگی در اسلام و حتی در جوامع غیردینی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در ادامه ایشان تلاش کرده‌اند اشکالاتی که به پوشش زن مسلمان وارد شده را پاسخ گویند و نشان دهند حجاب نه تنها مانع آزادی و محدودزا نیست بلکه سبب می شود زن با آرامش و امنیت بیشتری در اجتماع حضور یابد و نقش اجتماعی خود را بدون مشکل ایفا کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اولین ایرادی که بر پوشیدگی زن می‌گیرند این است که دلیل معقولی ندارد و چیزی که منطقی نیست نباید از آن دفاع کرد می‌گویند منشأ حجاب یا غارتگری و ناامنی بوده است که امروز وجود ندارد و یا فکر رهبانیت و ترک لذت بوده است که فکر باطل و نادرستی است و یا خودخواهی و سلطه جویی مرد بوده که رذیله‌ای است ناهنجار و باید با آن مبارزه کرد و یا اعتقاد به پلیدی زن در ایام حیض بوده است که این هم خرافه‌ای بیش نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نظام حقوق زن در اسلام - شهید مطهری نظام حقوق زن در اسلام - شهید مطهری
۱۰ %
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 4 از نو با تو - جلد 4
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
ردپای نور  جلد دوم  ازدواج، مشکلات و راهکارها ردپای نور  جلد دوم  ازدواج، مشکلات و راهکارها
۱۰ %
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
جواهرانه جواهرانه
۱۰ %
نعیمه اسلاملو
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
ترگل ترگل
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
پرنیان پرنیان
۱۰ %
محمدرضا خانی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها