مجموعه شعر سیدحمید رضا برقعی (پنج جلدی)

مجموعه شعر سیدحمید رضا برقعی (پنج جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
شعر
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۲۷
وزن:
۴۵۴ گرم

معرفی کتاب

سیدحمیدرضا برقعی از جمله شاعران آیینی کشور است که از نیمه دهه هشتاد شمسی در فضای ادبی ایران نامش بر سر زبان‌ها افتاد و اشعار زیبایش نویدبخش شاعری توانمند و مستعد بودند. او ذوق  و قریحه خود را وقف مدیحه سرایی برای اهل بیت عصمت و طهارت نمود و عمده اشعار این شاعر در موضوع و مضمون نگاه بر مسائل آیینی دارند. حماسه‌ها، مصائب و حوادث ماندگاری که از زندگی و زمانه امامان برجامانده از زاویه زیبا و بدیعی که برقعی به آن‌ها نظر می‌اندازد پنجره‌ای دوست داشتنی برای تماشا و فهم بسیاری از مسائل است. از این شاعر تا به امروز پنج دفتر شعر توسط انتشارات فصل پنجم منتشر گردیده است که تمامی این آثار با استقبال گسترده مخاطبان شعر و ادبیات روبرو بوده و به چاپ‌های متعدد رسیده است. قالب بیشتر شعرهای او غزل هستند گرچه کتاب «تحیر» مثنوی-غزل است و البته چند بحر طویل نیز در کارنامه این شاعر چیره دست وجود دارد. کتاب‌های او به ترتیب استقبال و فروش به این ترتیب هستند: طوفان واژه ها، قبله مایل به تو، تحیر، رقعه و یحیی. اشعار او در وصف حوادث عاشورا و مصائبی که خاندان امام حسین (علیه السلام) از سر گذراندند با اینکه در قالب مدرن سروده شده اما به بهترین نحو توانسته غم و اندوه را به قالب کلمات درآورد. در ادامه به شکل مختصر به اشعار هر کتاب اشاره کوتاهی می‌گردد:

طوفان واژه ها: این اثر اولین مجموعه شعری است که از او در سال 1386 منتشر گردیده است و مضمون آثار در مدح حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) و بیان اتفاقات کربلا است. یک بحر طویل بسیار زیبا در بخش پایانی کتاب آورده شده است.

قبله مایل به تو: این کتاب مشتمل بر 24 شعر از سروده‌های برقعی در فاصله سال 87تا 89 است و تاکنون به هفده چاپ رسیده است. عنوان این اثر مربوط به غزلی است در رثای امام زمان (عج). اکثر اشعار این کتاب نیز با محوریت عشق و دلدادگی به اهل بیت نگاشته شده و برخی از آنان روضه‌های مدرنی هستند که دنیای امروز را به اتفاقات دوران ائمه متصل نموده‌اند.

تحیر: این اثر یک مثنوی طویل در رثای امیرالمومنین (علیه السلام) است که از ابتدای ولادت حضرت در کعبه آغاز می‌گردد و شرح همراهی ایشان با پیامبر و بعد ازدواج با حضرت زهرا و دلاوری در فتوحات صدر اسلام و سپس رحلت پیامبر و شهادت مظلومانه حضرت زهرا و بعد غریبی امام در میان مشتی جماعت بدعهد با غمی جگرسوز روایت گشته است.

رقعه: هجده شعر گردآوری شده در این اثر بیشتر با موضوع روضه‌هایی است که همه زندگی کرده‌ایم آن ها را. گرچه در این مجموعه نیز برقعی عرض ارادتی به دوست و همراه شاعری‌هایش سیدمحمدجواد شرافت داشته است.

یحیی: تازه‌ترین اثر سیدحمیدرضا برقعی که در آن بیش از گذشته اشعارش رنگ و بوی مسائل اجتماعی و زندگی شخصی را گرفته البته همچنان اکثر اشعار با محوریت اتفاقات کربلا و دلتنگی برای زیارت بارگاه مقدس ائمه است.

طوفان واژه ها
قبله مایل به تو
یحیی
یحیی
۱۰ %
۶۷,۵۰۰ تومان

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب (فاضل نظری) کتاب (فاضل نظری)
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
رقعه رقعه
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
قبله مایل به تو قبله مایل به تو
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دیوان حافظ دیوان حافظ
۱۰ %
حافظ شیرازی
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
فردایی دیگر فردایی دیگر
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۱۰۴,۰۰۰
۹۳,۶۰۰ تومان
ضد ضد
۱۰ %
فاضل نظری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها