قصه های خوب برای بچه های خوب (جلد پنج: قصه‌هایی از قرآن کریم)

قصه های خوب برای بچه های خوب (جلد پنج: قصه‌هایی از قرآن کریم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۳۲
وزن:
۱۶۰ گرم
شابک:
9789643001698

معرفی کتاب

قرآن کتاب هدایت و تذکر برای تمام جهانیان تا روز قیامت است. خداوند معجزه آخرین فرستاده خود را کتابی قرار داد که قادر است تا روز قیامت به روشنگری بپردازد و راه حق را از باطل نشان دهد. کلام الهی در زمینه‌های مختلفی سخن گفته و تلاش داشته با آوردن مثال‌های مختلف و استدلال های محکم ضمیر حقیقت جویان را روشن نماید. از جمله روش‌های قرآن کریم برای بیدار نمودن فطرت مردم اشاره به سرگذشت مردمان پیشین و روایت زندگی پیامبرانی است که برای انذار اقوام گذشته مبعوث گشتند. بسیاری از سرگذشت‌های تاریخی همچون قصص پیامبران ماجراهایی بسیار شیرین و عبرت آموزی هستند که هم مطالعه آنان لذتبخش است و هم می‌توان از دل این اتفاقات درس‌های فراوانی آموخت و در زندگی به کار بست. مهدی آذریزدی که از معدود نویسندگان این سرزمین است که کودکان را همّ و غم اصلی خود قرار داده بود تلاش داشت تا متون اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی را به آنان بشناساند. به همین دلیل او بر آن شد تا با کمک تفاسیر و روایات اهل بیت قصه کامل و جامعی از اتفاقات ذکر شده در قرآن بیان کند و کودکان را با مفاهیم مطرح شده در قرآن با زبانی ساده آشنا نماید. قصه‌های این کتاب از ابتدای خلقت جهان و آفرینش آدم و حوا شروع می‌شود و به ترتیب سرگذشت مهم‌ترین رسولان الهی همچون ابراهیم، نوح، یوسف و اصحاب کهف حکایت شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

طالوت و جالوت دو پادشاه بودند که با هم اختلاف داشتند. طالوت از بنی اسرائیل بود و به خدا ایمان داشت و جالوت بت پرست بود وقتی که جنگ میان این دو گروه به مرحلهٔ سختی رسیده بود و طالوت از شکست خود بیمناک شده بود، داوود به کمک او رسید. داوود فرزند یکی از خوبان روزگار خود بود و نَسب او به یهودا یکی از پسران یعقوب می‌رسید. داوود چهار برادر بزرگ‌تر داشت که گوسفند داری می‌کردند. او در کودکی زنبیل بافی و آهنگری و نجاری آموخته بود، اما چون زندگی در صحرا و جنگل را دوست می‌داشت مدتی هم چوپان شد و گوسفندهای برادران خود را شبانی می‌کرد. هنوز داوود خیلی جوان بود که به فرمان پدر خود برای همکاری با لشکر طالوت و شکست بت پرستان وارد جنگ شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دسته‌بندی کتاب‌ها