قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۵,۰۰۰
%۱۰
۴۰,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
جیبی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۱۱۰ گرم
شابک:
9789642029402

معرفی کتاب

زمینه تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیش از پیروزی انقلاب بر می‌گردد. زمانی که امام خمینی در تبعید به سر می‌بردند، در آستانه پیروزی انقلاب (نیمه دوم سال ۱۳۵۷) دستورات لازم جهت تهیه و تدوین پیش نویس قانون اساسی از سوی آن رهبر حکیم و دوراندیش صادر شد و عده‌ای مأمور این کار مهم شدند. بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام پس از ورود به میهن (۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷) در اولین سخنرانی خود از تشکیل «مجلس مؤسسان» سخن به میان آوردند.

سرانجام، مجلس بررسی نهایی قانون اساسی (یعنی مجلس خبرگان قانون اساسی) با هفتاد و دو نماینده از سراسر کشور در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ با پیام امام خمینی رسما آغاز به کار کرد. مجلس خبرگان اول با حضور ده‌ها مجتهد مسلّم، شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و نیز تعداد قابل توجهی از متخصصین علوم مختلف کار بررسی قانون اساسی را آغاز کرد.

پس از پایان کار مجلس خبرگان، متن نهایی قانون اساسی باید به رأی مردم گذاشته می‌شد تا ملت نظر خود را درباره قانون اساسی اعلام کند. به همین دلیل شورای انقلاب، وزارت کشور را مأمور برگزاری همه پرسی نمود. ملّت ایران با حضور کم نظیر خود در همه پرسی روز یازدهم و دوازدهم آذر ماه ۱۳۵۸ با 5/99% آراء به قانون اساسی مصوب مجلس خبرگان رأی مثبت داد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مفتون و فیروزه (2 جلدی) مفتون و فیروزه (2 جلدی)
۱۰ %
سعید تشکری - شهرام شفیعی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
سه دیدار جلد اول (رجعت به ریشه ها) سه دیدار جلد اول (رجعت به ریشه ها)
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
شاه بی شین شاه بی شین
۱۰ %
محمدکاظم مزینانی
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
پنجره چوبی پنجره چوبی
۱۰ %
فهیمه پرورش
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
آغازی بر یک پایان آغازی بر یک پایان
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ) خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ)
۱۰ %
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها