شهر از نو

شهر از نو

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۹۸,۰۰۰
%۱۰
۱۷۸,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۴۶
وزن:
۲۷۰ گرم
شابک:
9786229922477

معرفی کتاب

نوید پورمحمدرضا به سراغ ترجمه کتابی از لارنس جی ویل و توماس جی کامپانلا رفته است با نام«شهر از نو»، تا بتواندنگاهی جامع از شهرهایی را ارائه کند که پس از فجایعی همچون سیل، زلزله، تشعشعات رادیواکتیوی، قحطی، جنگ، بمباران و... برای بازسازی خود تلاش میکنند.

براساس یک مطالعه جامع و دقیق آماری، در بین سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی، ۴۲ شهر در سرتاسر جهان ویران شدند و هرگز به وضعیت بهتری بازنگشتند و اما در همان ایام، شهرهایی همچون حلب، مکزیکوسیتی، بوداپست، بغداد، مسکو و... به بازسازی دوباره خود پرداختند، درحالیکه شصت تا نود درصد جمعیت‌شان را از دست داده بودند.

در این کتاب با نگاهی تازه و نو به ماجرای اینگونه از شهرها می پردازیم و انگیزه‌ها، موانع و سیر رشد آنان را در قالبی داستان‌گونه بررسی می‌کنیم.

در بخشی از این اثر که توسط نشر اطراف به کتاب‌رسان آمده‌است می‌خوانیم:

((ساختن و دوباره ساختن اغلب با تلاش‌های نه‌چندان بی‌غرضی پیوند می‌خورد که سعی در کنترل و دستکاری معانی دارند. موسولینی با حفاری یادمان‌های باستانی و شکافتن قلب روم برای کشیدن محورهای جدید، آشکارا می‌کوشید تا با شکوه و عظمت باستانی رقابت کند. هیتلر و اشپیر نقشه کشیده بودند تا به جای برلین، ژرمانیایی به پا کنند که عظمت و قامتش امپراتوری‌های گذشته را تحت‌الشعاع قرار دهد. حتی صدام حسین بی‌اعتنا به اندک بازمانده‌های باستان‌شناختی، دست به خلق دوبارهٔ بابل زد...))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شنیدن شهر شنیدن شهر
۱۰ %
نوید پورمحمدرضا
۵۹,۰۰۰
۵۳,۱۰۰ تومان
خانه خوانی خانه خوانی
۱۰ %
علی طباطبایی
۷۹,۰۰۰
۷۱,۱۰۰ تومان
راهی به مجنون راهی به مجنون
۱۰ %
جواد کلاته‌عربی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
رهش رهش
۱۰ %
رضا امیرخانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها