رویای آمریکایی: روایتی دیگر از تاریخ مردم آمریکا

رویای آمریکایی: روایتی دیگر از تاریخ مردم آمریکا

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
%۱۰
۱۸۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۷۲
وزن:
۳۹۴ گرم
شابک:
9789649738352

معرفی کتاب

کتاب «رویای آمریکایی» نوشته هاوارد زین مروری بر تاریخ تاریک ایالات متحده آمریکا است. حکومتی که قریب به دویست سال قدمت دارد اما کارنامه‌اش در تجاوز و استعمارگری از کشورهایی با قدمت بیشتر سیاه‌تر و خونین‌تر است. کشوری شکل گرفته از مهاجران انگلوساکسون به قاره آمریکا که ابتدا میزبان را به خاک و خون کشیدند و پس از تصاحب خاک پدریشان با آوردن بردگان سیاهپوست بنای تمدنی را گذاشتند که کمتر کشوری در جهان از ظلم و تجاوزش در امان مانده است. زین تاریخ شناس و استاد دانشگاه با وجود بزرگ شدن در خاک این کشور اما هیچگاه روحیانه عدالت خواهانه و حق جویش را ساکت نکرده و بی هیچ ترس و واهمه پرده از چهره خشن و ظالم حاکمان کشورش برداشته و در این اثر به تمام جنایات و وقایع تلخی که در این چند قرن رقم خورده اشاره کرده است. این اثر تاریخی بدون هیچگونه سانسور و ترس تصویر آرمانی و رویایی را کنار می‌زند و نشان می‌دهد پادشاه این تاج و تخت بر گرده چه مظلومانی بنا شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

زمانی که آلمان شکست خورده تسلیم متفقین شد جنگ در مه ۱۹۴۵ در اروپا پایان یافت. هرچند تا ماه اوت همان سال ژاپن نیز اوضاع ناگواری داشت و آماده تسلیم شدن بود، اما مشکلی وجود داشت. امپراتور ژاپن برای بسیاری از مردم آن کشور چهره‌ای مقدس به شمار می رفت و ژاپن میل داشت پس از آتش بس وی را در جایگاهش حفظ کند. توافق ایالات متحده با این موضوع موجب می‌شد ژاپن جنگ را متوقف کند، اما این طور نشد و جنگ ادامه یافت. پس از جنگ ایالات متحده اجازه داد در هر صورت امپراتور باقی بماند. ژاپن تسلیم شد. البته پس از آنکه آمریکا در اوت ۱۹۴۵، روی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی بمب هسته‌ای فروریخت بیش از یک صد و پنجاه هزار نفر کشته و عده بی‌شماری هم براثر مسمومیت مواد رادیواکتیو گرفتار مرگ تدریجی شدند. این اولین بار بود که در جنگ از اینگونه تسلیحات کشنده جدید استفاده می‌شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها ) سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها )
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد دوازدهم ( بازی بزرگ ) سرگذشت استعمار جلد دوازدهم ( بازی بزرگ )
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد سیزدهم  (ماجرا هنوز تمام نشده) سرگذشت استعمار جلد سیزدهم  (ماجرا هنوز تمام نشده)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا ) سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد یازدهم ( جوانه های آتش ) سرگذشت استعمار جلد یازدهم ( جوانه های آتش )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها) سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها