راهکارهای آسان شدن مرگ

راهکارهای آسان شدن مرگ

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۶۵,۰۰۰
%۱۰
۵۸,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۴۴
وزن:
۱۴۲ گرم
شابک:
9789649737515

معرفی کتاب

مرگ قطعی‌ترین پدیده در زندگی ماست و راه فراری از آن نیست. هیچ‌کدام از ما معمولاً دوست نداریم از این اتفاق تلخ یاد کنیم، اما همین اتفاق تلخ نقطۀ عطف زندگی ماست؛ چیزی که به زندگی ما معنا می‌دهد و از ادیان الهی تا مکاتب جدید و حتّی شیوه‌های تازه‌ای مانند روانشناسی، در بسیاری مواقع آن را نقطۀ اتّکای خود قرار می‌دهند. کتاب حاضر با هدف کم کردن اضطراب ما از مرگ نوشته شده تا با شناخت آن، بتوانیم زندگی بهتر، هدفمندتر و پُربارتری داشته باشیم.

کتاب «راهکارهای آسان شدن مرگ» برای همۀ ماست؛ چرا که هیچکدام از ما مستثنی نیستیم و همه می‌دانیم که بالاخره یک روز باید از این جهان رخت ببندیم. بنابراین چه بهتر که با روحی آماده و قلبی مطمئن خود را در برابر این ترس بیمه کنیم و وقتی که زمانش رسید، حسرت و اندوهی برایمان نمانده باشد. این کتاب با رویکرد اسلامی به منابع دینی می‌پردازد و بر طبق آیات قرآن کریم، احادیث پیامبر اکرم (ص) و روایات اهل بیت (ع)، به بررسی سفر آخرت می‌پردازد. «محمدعلی جابری» اثر خود را در دو فصل اصلی تدوین کرده که هر کدام شامل بخش‌هایی با دسته‌بندی موضوعی‌ست. گفتار اول تا پنجم در فصل اول قرار دارد که به ترتیب به مرگ از نگاه قرآن، مرگ از نگاه اهل بیت (ع)، آثار یاد مرگ، علل ترس از مرگ و احتضار می‌پردازد؛ فصل دوم نیز قالب تشریحی دارد و با ارائۀ راهکارهایی نظیر تقویت ایمان، محبت معصومین، ترک گناه، دل بریدن از دنیا، نیکی به والدین، تلاوت قرآن و... ما را به پذیرش حقیقت مرگ نزدیک می‌کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«دست کشیدن از گناه اراده‌ای جدی می‌خواهد ولی هم‌دستی شیطان با نفس، کار را بر آدمی مشکل می‌کند. از یک طرف زمینه‌های گناه درون آدمی جا خوش کرده‌اند و از طرف دیگر، شیطان با همکاری نفس میل به گناه را شعله‌ور می‌کند. یکی از بهترین راهکارها برای کنار گذاشتن گناهان یاد مرگ است. آدمی هر اندازه فاصلۀ خود را با مرگ کم ببیند، فاصله خود را با گناهان زیاد می‌کند. کسی که می‌داند پس از مرگ مهمان سفرۀ اعمال خویش است، در اعمال خود مراقبت بیشتری خواهد کرد. آن‌کس که می‌داند مار و عقرب عالم برزخ و قیامت محصول رفتار و گفتارهای دنیوی است، دست و پایش را جمع می‌کند.

این سخن‌های چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت

یاد مرگ ریشه‌های گناه را می‌خشکاند. شروع گناه از غفلت است، انسان وقتی به گناه تن می‌دهد که خدا، مرگ، معاد و... را فراموش کرده باشد؛ اما یاد مرگ نمی‌گذارد انسان دچار غفلت شود.
به فرموده امام صادق (ع): «یاد مرگ شهوات را در جان آدمی می‌میراند، ریشه‌های غفلت را می‌کند، قلب را به وعده‌های الهی تقویت می‌کند، طبیعت آدمی را لطیف می‌نماید، نشانه‌های هوا و هوس را می‌شکند آتش حرص را خاموش و دنیا را در نظر انسان خوار و کوچک می‌کند» و این معنای فرمایش رسول خدا است که فرمود: ساعتی تفکر برتر از یک سال عبادت است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
رشد صفایی حائری رشد صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰ تومان
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۷۱,۲۵۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها