دایره المعارف مصور ادیان جهان

دایره المعارف مصور ادیان جهان

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲,۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲,۰۲۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۵۲
وزن:
۱۶۱۶ گرم
شابک:
9786229011829

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور ادیان جهان» که توسط انتشارات سایان به فارسی برگردانده شده مروری بر مهم‌ترین ادیان موجود در جهان است. دین یکی از کهن‌ترین مسائلی است که بشریت با آن درگیر است و هر ملت مجموعه‌ای از باورها و اعتقادات را دارا است که تلاش دارد به وسیله آن‌ها زندگی‌اش را معنا دهد و با پیمودن دستورات مکتبش مسیر سعادت و نجات را در این دنیا بپیماید. در این کتاب با مشهورترین ادیان شرقی همچون بودیسم، شینتوئیسم، جینیسم و همچنین ادیان ابراهیمی که سه رکن بزرگ یهودیت، مسیحیت و اسلام را دارد آشنا می‌شویم. در بخش هر دین با موسسین آن، مبلغان اصلی مکتب، محوری‌ترین نظریات و اعتقادات هر آیین و سیر تاریخی که هر دین گذرانده آشنا می‌شویم. همچنین در کنار مطالب ناب و جذابی که در هر بخش تعبیه شده شما می‌توانید به شکل تصویری با اندیشه‌ها، نمادها و وقایع تاریخی هر آیین آشنا شوید. مضامین دینی همواره یکی از موضوعات جذاب و پرطرفدار برای هنرمندان، نقاشان و مجسمه‌سازان بوده که سعی کرده‌اند خلاقیت خود را با باورهای خود گره بزنند و نتیجه کار را می‌توانید در این کتاب مشاهده نمایید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در کیهان شناسی هندو گیتی به شکل یک تخم مرغ با لایه‌های تودرتو و یا جدولی هندسی به نام مندله توصیف می‌شود. مندله‌ها شکل‌های متحدالمرکزی هستند داخل یک مربع که خود به مربع‌های کوچک‌تری تقسیم شده‌اند که پیرامون ایزد متعال قرار گرفته‌اند. این وجود باری تعالی منشأ تمام هستی است و به عنکبوتی در مرکز تار تشبیه می‌شود که همه چیز از او منشعب شده و همه چیز جذب خودش می‌شود. مندله جهان خدایان را با معبد پیوند می‌دهد که با همان الگوی هندسی ساخته شده است صفحات ۵۴ تا ۵۶ طرحواره‌هایی که بر پایه‌ی مندله شکل می‌گیرند و کاربردهای متفاوت دارند و به خدایان مختلف مربوط‌اند، یانترا نامیده می‌شوند. یانتراها الگوهای نیرو را به صورت یک نمودار عینی به تصویر می‌کشند و می‌توان آن‌ها را مانند یک سازه ی مکانیکی یا صرفاً طرحی برای ایجاد تمرکز و مراقبه به کار گرفت.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف مصور امپراتوری چین دایره المعارف مصور امپراتوری چین
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور فیلسوفان تاریخ ساز دایره المعارف مصور فیلسوفان تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور مصر باستان دایره المعارف مصور مصر باستان
۲۰ %
الهام شوشتری زاده - استیون اسنیپ
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ورزش دایره المعارف مصور ورزش
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۵۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها