تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی

تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی

4.2

اهمیت،جایگاه و عوامل موثر بر تعلیم و تربیت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
%۱۰
۱۵۷,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۴۱۵
وزن:
۵۹۶ گرم
شابک:
9789643351502

معرفی کتاب

کتاب «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی» نگاهی جامع به بیانات و نظرات امام خمینی (ره) پیرامون این موضوع دارد. همانطور که بر همگان واضح است هر انسان در بدو زندگی همچون ماده‌ای خام است که براساس نوع تربیت خانواده، محیط و جامعه سر و شکل می‌گیرد و ساختار وجودی او براساس الگوهایی که در زندگی بر او عرضه می‌شوند به سمت و سوی مشخصی نیل پیدا می‌کند. اهمیت مساله تربیت صحیح و هدفمند بر هیچکس پوشیده نیست و در بالاترین مرتبه خداوند تبارک و تعالی به عنوان خالق و گرداننده عالم به این موضوع توجه دارد. از همین روی با فرستادن پیامبران و کتب آسمانی شیوه درست تربیت یافتن را به انسان می‌آموزد تا گوهر درونش آشکار گردد و بتواند استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت برساند. امام راحل به عنوان عالمی عارف و فقیه که بر ساحت‌های مختلف اسلام محمدی اشراف دارد در طول عمر نکات مهمی را پیرامون این موضوع تبیین نموده‌اند که در این کتاب گردآوری شده است. ایشان با بیان نافذ و دقیق خود نحوه تربیت الهی و ابزارهای این هدف را تشریح نموده‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

باید انسان بکوشد تا آنکه صورت ندامت را در دل قوت دهد تا ان شاء الله به بیت احتراق وارد شود و آن چنان است که به واسطه تفکر در تبعات و آثار موحشه معاصی ندامت را در دل قوت دهد، و نمونه «نار الله الموقدة» را خود به اختیار خود در دل خود روشن کند و قلب را به آتش ندامت محترق کند تا آنکه همه معاصی از آن آتش بسوزد و کدورت و زنگار قلب مرتفع شود. بداند که اگر این آتش [را] در این عالم خود برای خود روشن نکند و این در جهنم را که خود باب الابواب بهشت است به روی خود مفتوح نکند از این عالم که منتقل شد، ناچار در آن عالم آتش سخت سوزناکی برای او تهیه شود و ابواب جهنم به روی او باز گردد و ابواب بهشت و رحمت به روی او منسد گردد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نسیم مهر 2 نسیم مهر 2
۱۰ %
حسین دهنوی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
تربیت جنسی کودکان - جلد اول تربیت جنسی کودکان - جلد اول
۱۰ %
جمعی از نویسندگان - امیرحسین بانکی پور فرد
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
ردپای نور  جلد سوم تربیت کودک در سیره تربیتی ردپای نور  جلد سوم تربیت کودک در سیره تربیتی
۱۰ %
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده 365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده
۱۰ %
شیلا الیسون - لاله مهدی نژاد - باربارا دی آن بارنت
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
فرودگاه فرشتگان 2 فرودگاه فرشتگان 2
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها