به کیمیای ایمان

به کیمیای ایمان

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۸
وزن:
۲۲۰ گرم
شابک:
9786229795279

معرفی کتاب

امام موسی صدر یکی از برجسته‌ترین رهبران و مصلحان شیعی است که در قرن اخیر زمینه ساز تحولات مهمی در منطقه لبنان شده است. ایشان با تلاش شبانه روزی و اجرای سنن الهی توانست بسیاری از اختلافات و کدورت‌های ریشه‌دار در میان اقوام و مذاهب مختلف حاضر در لبنان را برطرف سازد و شیعیان مستضعف آن منطقه را از لحاظ اعتقادی و مادی غنی سازد.

موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در تلاش است با ترجمه و تدوین سخنرانی‌ها و مکتوبات این دانشمند فرزانه تلاش دارند تا جهان فکری این متفکر اسلامی را به دوستداران و حق طلبان فارسی زبان عرضه بدارند. کتاب «به کیمیای ایمان» مجموعه بیانات ایشان با محوریت حدیث نبوی «قولوا لااله الا الله تفلحوا» است که ایشان تلاش داشته از منظرهای مختلفی به مفهوم ایمان نگاه داشته است و این گزاره را در ارتباط با فرد، جامعه و اقتصاد توضیح داده است. نگاه توحیدی امام موسی صدر به شکل ویژه‌ای باعث تالیف قلوب مومنین و جلب نظر پیروان دیگر ادیان به معارف اسلامی می‌شود. ایشان دعوت به حق و حقیقت را با بیان معارف مبنایی دین آغاز می‌گرداند و نشان می‌دهد چگونه باور به وحدانیت باعث ساخت فرد و جامعه می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اگر انسان در جامعه‌ای زندگی کند که ثروت خدا شمرده شود، دیگر رغبت و آرمانی غیر از ثروت نمی‌یابد و ثروت به عاملی تبدیل می‌شود که نیروهای گوناگون و عظیم انسان را به خود جذب می‌کند. بدین ترتیب انسان با تمام وجود و با همه عواطف خود به مال اندوزی روی می‌آورد چون دنیا و آخرت خود را در آن می‌یابد؛ آسایش عقلی و روانی و جسمی خود را در آن می‌یابد عزت و آبرو و افتخار تاریخی خود را در آن می‌یابد آمرزش گناهان و توجیه خطاها و فرومایگی‌هایش را در آن می‌یابد در این حالت یعنی رغبت سرکش به مال اندوزی دیگر هیچ چیز نمی‌تواند مانع این جهت گیری افراطی باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

الی الحبیب الی الحبیب
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
حماسه حسینی جلد اول حماسه حسینی جلد اول
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها