به توان تشکیلات

به توان تشکیلات

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲۲۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۴۹
وزن:
۳۸۰ گرم
شابک:
9786006722849

معرفی کتاب

کتاب «به توان تشکیلات» اثری‌ست تحلیلی که با هدف احیای روحیۀ تشکیلاتی در سازمان‌های امروز انقلاب اسلامی، اندیشۀ دو نظریه‌پرداز بزرگ معاصر یعنی «شهید آیت‌الله بهشتی» و «امام موسی صدر» را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب تصاعد هندسی در فعالیت‌های فرهنگی انقلابی را به تصویر می‌کشد و از مخاطب می‌خواهد برای برگشتن به دورۀ آبادانی پس از انقلاب و کار جهادی در سال‌های جنگ تحمیلی، روحیۀ تشکیلاتی را با تفکر انتقادی، در خود زنده کند. «سلمان هاشمیان» و «جواد جلوانی» فصل‌های آغازین و پایانی اثر مشترک خود را به گزیدۀ بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت کار تشکیلاتی اختصاص داده‌اند که مباحث را مانند نخ تسبیح نگه داشته و به کتاب انسجام می‌بخشند. موضوعات هر فصل‌ از این کتاب به شرح ذیل است:

  • فصل اول: گزیدۀ بیانات رهبری
  • فصل دوم و سوم: سخنان الهام‌بخش بزرگان دربارۀ ضرورت کار تشکیلاتی
  • فصل چهارم: شرح دلایل لزوم مدل‌سازی اصولی برای تشکیل حزب مطلوب اسلامی، بدون شاکلۀ غربی
  • فصل پنجم: چهل فرمان شهید بهشتی در انجام کار تشکیلاتی
  • فصل ششم و هفتم: نکات اخلاقی و انضباطی در رابطه با اعضا و آرمان‌ها
  • فصل هشتم: انگیزه‌بخشی برای شروع و ادامۀ کار جهادی
  • فصل نهم و دهم: تمرکز بر زمینۀ عملی کار تشکیلاتی مانند مخاطب‌شناسی، جذب و سازمان‌دهی و...
  • فصل یازدهم: دربارۀ ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی و مبارزۀ اعتقادی
  • فصل دوازدهم: گزیدۀ بیانات رهبری

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحوّل در تاریخ هستند از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد. تاریخ همیشه توسط عدۀ قلیلی تغییر و تحول یافته است؛ انسان‌های آزاده‌ای که از معیارهای عصر خویش تبعیت نکردند و به تنهایی و با عدۀ قلیل مقابل خیل بی‌شمار باطل ایستادند و پیروز شدند. این قانون و مشیّت الهی است که هرگاه حق تصمیم بگیرد سلطه یابد، حتی اگر یکی مقابل یک عالم باطل قیام کند، پیروز می‌شود. باطل همیشه جولان و نمود زیادی دارد؛ اما به راحتی نیز نابود و نیست می‌شود و همچون کف آب دریا مضمحل می‌شود. این انسان‌های قلیل اما محکم و استوار همان‌هایی خواهند بود که نهضت قائم آل محمد (ص) را رقم خواهند زد.
امام زمان الان به آدم‌های قشری سطحی نیاز ندارد. به نیرویی که بیاید هیئت گریه بکند، سینه بزند و برود نیاز ندارد. به نیروی اجرایی بدون مطالعه و فکر نیاز ندارد. به کارهای کلیشه‌ای اردوهای کشکی، نمایشگاه‌های متری و همایش‌های کیلویی ما نیاز ندارد. حتی اگر پنجاه تا چفیه از این طرف و آن طرفتان آویزان کنید و همۀ دیوارهایتان را بنیاد شهید کنید، ولی به مسئولیت‌تان عمل نکنید، نیروی امام زمانی نیستید. باید زحمت بکشید. وقت‌هایی که برای گناه می‌گذارید را حذف کنید. وقت‌هایی را هم که برای لغو می‌گذارید کم کنید وقت‌تان را مدیریت کنید. مدام نگویید وقت نداریم؛ بگویید مدیریت زمان نداریم. آدم تشکیلاتی که مطالعۀ مداوم و مستمر نداشته باشد، برنامۀ منظم خودسازی و اخلاقی و معنوی نداشته باشد، درس و برنامۀ کاری به جایی نداشته باشد و در یک کلام، «جامع و کامل» نباشد، به درد سربازی آقا نمی‌خورد! امام زمان امروز تنها به یک چیز نیاز دارند: «نیرو». نیروهایی که سه شاخصه بارز دارند؛ «ایمان تزلزل‌ناپذیر، بصیرت نافذ و باور به مبارزه».

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مسئولیت و سازندگی مسئولیت و سازندگی
۱۰ %
علی صفایی حائری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
تحجر گرایی  آیت الله حائری شیرازی تحجر گرایی  آیت الله حائری شیرازی
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
هدف حیات زمینی آدم هدف حیات زمینی آدم
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۸۷,۰۰۰
۱۶۸,۳۰۰ تومان
نسبت دین با علم و فناوری نسبت دین با علم و فناوری
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
پرورش نخبگان معنوی در مساجد پرورش نخبگان معنوی در مساجد
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
خویشتن پنهان- استاد طاهرزاده خویشتن پنهان- استاد طاهرزاده
۱۰ %
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها