بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری

بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۸
وزن:
۳۱۸ گرم
شابک:
9789645317292

معرفی کتاب

کتاب «بایسته‌های خدمت از منظر مقام معظم رهبری» مجموعه‌ای از بیانات رهبر انقلاب پیرامون مساله خدمتگزاری در جامعه اسلامی است. برخلاف ساختارهای الیگارشی و دیکتاتوری در جامعه اسلامی هر فردی که در مرتبه بالاتری از حاکمیت قرار دارد و مسوولیت عظیم‌تری را برعهده گرفته است باید نسبت به جامعه حالت خدمتگزاری بیشتری داشته باشد. در این جامعه سمت با قدرت و ثروت مترادف نیست بلکه هر مسوولیت و جایگاهی در واقع وظیفه‌ای بر دوش فرد است تا بتواند به نحوی باری از دوش کشور بردارد و امورات مردم را با کار و تلاش پیش ببرد. از همین روی می‌توان پست و مقام را همچون تیغ دو لبه‌ای دانست که اگر فرد تقوای الهی را مدنظر داشته باشد و مطابق معارف اسلامی پیش برود می‌تواند با خدمت به خلق خدا از اجر و مزدی اخروی دوچندان برخوردار شود و اگر مطیع هوای نفس و شیطانش باشد می‌تواند به مردم ظلم نماید و با سوءاستفاده از جایگاهش در باتلاق دنیا غرق شود. فلذا آیت الله خامنه‌ای به عنوان راهبر جامعه و راهنمای مدیران کشور همواره سعی داشته‌اند با توصیه‌های متعدد این روحیه خدمتگزاری و خاکساری در مقابل ملت را در مسوولین و مردم زنده نگه دارند و حاکمان جمهوری اسلامی را متوجه سازند که از چه جایگاه ویژه و خطیری برخودار هستند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در خدمتگزاری باید هیچگونه تمایزی قائل نشد. مسئولیت در هر بخشی از بخش‌ها عبارت است از خدمت به آحاد مردم. این دوست ماست این بیگانه‌ی از ماست این دشمن ماست این گرایش سیاسی‌اش این است، گرایش دینی‌اش این است؛ این‌ها هیچ تأثیری ندارد خدمت باید عمومی باشد. برای همه باشد. آن وقت این تأثیر می‌گذارد در عمل کسانی که در مجموعه‌های بزرگ مشغول خدمتگزاری هستند؛ مثل یک استان یا مثل یک شهرستان بخش‌های مختلف شهرستان‌ها جورواجور انسان‌هایی را در خود جای داده‌اند؛ لذا نگاه نسبت به همه باید یکسان باشد. خدمت مال همه است متعلق به همه است. ما هم باید امانتداری کنیم آنچه را که در اختیار ماست، در اختیار همه قرار بدهیم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نشت نشا نشت نشا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
نسبت دین با علم و فناوری نسبت دین با علم و فناوری
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟ چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟
۱۰ %
۲۲,۰۰۰
۱۹,۸۰۰ تومان
نفحات نفت نفحات نفت
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
دین در جهان امروز دین در جهان امروز
۱۰ %
امام موسی صدر
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها