اگر غم لشگر انگیزد

اگر غم لشگر انگیزد

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۴۵,۰۰۰
%۱۰
۳۱۰,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
رمان
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۲۶
وزن:
۵۰۴ گرم
شابک:
9786229333556

معرفی کتاب

کتاب «اگر غم لشکر انگیزد» دومین جلد از زندگی امام سجاد (علیه السلام) به روایت سیدمهدی شجاعی است. در این کتاب سال‌های پس از واقعه عاشورا و حضور حضرت در مدینه مرور می‌شود. نکته جذاب اثر این است که نویسنده بخشی از ماجرا را از زبان شیطان روایت می‌کند. دوران امامت امام چهارم برهه حساسی از تاریخ امامت است که ایشان با هوشیاری توانستند این سلسله مبارک و پیروانش را به سلامت از آن گذر دهند. سال‌هایی که هرگونه تحرک سیاسی یا اجتماعی از سوی ایشان موجب می‌شد تا برای همیشه ذریه رسول الله قطع گردد اما ایشان مسیر هدایت خود را به شیوه‌ای چیدند که هیچگونه حساسیتی برنیانگیزد. امام با استفاده از دعا و اقامه عزای پدرشان دل‌های مردم را به خود جذب می‌نمودند و معارف الهی را به شکل غیرمستقیم به دست اهلش می‌سپردند. استاد شجاعی که سال‌ها در منابع تاریخی غور نموده‌اند و در هنرنمایی با کلمات به استادی رسیده‌اند در این اثر نیز به زیبایی به موشکافی وقایع رخ داده در آن سال‌ها پرداخته و همچون دیگر آثارشان یک کتاب فاخر دیگر در رثای اهل بیت به ثبت رسانده‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

من اگر جای سجاد باشم و تو را این زمان نه در پشت در خانه‌ام که سایه‌ات را در محله‌ام ببینم تمام بلاهایی را که تو بر سر من و آباء و اجداد و قوم و قبیله‌ام آورده‌ای یک لحظه در ذهنم مرور می‌کنم و با یک ندا تو را به دست نیروهای عبدالله حنظله - که بر تمام مدینه تسلط یافته‌اند- می‌سپارم...نه... نمی‌سپارم، خودم بی‌درنگ شمشیر می‌کشم و سر از تنت جدا می‌کنم و جنازه‌ات را هم به سگان گرسنه می‌سپارم ولی نه... این سجاد نیست این منم باید ببینم که اگر جای سجاد باشم. چه می‌کنم؟ درست است که او آقاست جوانمرد است، مهربان و سلیم النفس است ولی بالاخره در کارنامه این طرف هم یک نقطه روشن وجود ندارد که بشود به آن تکیه کرد و مثلاً گفت که این سگ کریه المنظر چه دندان‌های قشنگی دارد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
نامیرا نامیرا
۱۰ %
صادق کرمیار
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
7 روایت خصوصی 7 روایت خصوصی
۱۰ %
حبیبه جعفریان
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
کمی دیرتر کمی دیرتر
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سقای آب و ادب سقای آب و ادب
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها