احکام گناهان (آیت الله مکارم شیرازی)

احکام گناهان (آیت الله مکارم شیرازی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۵۱۲
وزن:
۵۵۰ گرم
شابک:
9786229757543

معرفی کتاب

کتاب «احکام گناهان» اثری جامع است که در مرز میان شریعت و اخلاق ایستاده است. نگاهی به سیره عملی بزرگترین عارفان و عابدان زمانه نشان داده اولین و به عبارتی مهم‌ترین گام در طی کردن طریق سعادت و هدایت مستلزم عمل کردن به ظواهر دین و رعایت احکام دینی است. امکان ندارد فردی مبتلا به محرمات باشد یا در انجام واجبات سهل‌انگار باشد و بتواند از طریق ذکر و عبادت به جایگاهی برسد. هر سالکی در ابتدا موظف است که تمام اموری که در فقه جعفری به عنوان باید و نباید آمده را مراعات نماید تا دلش پاک گردد و اوج گیرد. در این راستا برخی از فضلای حوزه گرد هم آمده‌اند تا براساس نظرات مراجع تقلید حکم فقهی گناهان مختلف را معین نمایند و مکلفینی که نسبت به این حدود جاهل هستند را آگاه سازند. این کتاب براساس فتاوای آیت الله مکارم شیرازی گردآوری شده است و هر فردی که می‌خواهند از عواقب سنگین این اعمال و بار فقهی آن‌ها آگاه شود نیاز دارد تا این کتاب را مطالعه نماید. در این کتاب تمام گناهان کبیره و صغیره به شکل پرسش و پاسخی مورد بررسی قرار گرفته است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

پرسش: در صورتی که از خانمی تعدادی تخمک به عنوان اهدا کننده تخمک اخذ گردد، آیا امکان اینکه به طور همزمان در تعدادی از تخمک‌ها اسپرم یک شخص و در تعدادی دیگر اسپرم شخص دیگر تزریق شود وجود دارد؟ به صورت غیر هم زمان، مثلاً اگر پس از گذشت چهار ماه از همان تخمک برای تزریق اسپرم فرد دیگر استفاده شود، چطور؟

پاسخ: تلقیح نطفه بیگانه (غیر زوج) حرام و فرزند حاصل نامشروع است؛ ولی چنانچه نطفه زن و شوهری گرفته و در خارج از رحم ترکیب سپس به رحم زنی تلقیح گردد. این کار ذاتاً اشکالی ندارد؛ ولی با توجه به اینکه غالباً مستلزم لمس و نظر حرام است، تنها در صورت ضرورت جایز است؛ و در هر حال فرزند متعلق به صاحبان نطقه است؛ هر چند بر مادر جانشین و شوهرش نیز محرم است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه گناه عامل سقوط (سه جلدی) مجموعه گناه عامل سقوط (سه جلدی)
۱۵ %
۲۳۰,۰۰۰
۱۹۵,۵۰۰ تومان
شاخه نبات شاخه نبات
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
گناه شناسی گناه شناسی
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
رهایی از گناه رهایی از گناه
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
آثار گناه آثار گناه
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
پاک سازی گناه پاک سازی گناه
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها